Operasjon den 23.05.19.

I dag var det tid for operasjon på Ullevaal sykehus.

Grunnen til operasjonen er at jeg har hatt installert et ILR implantat over mitt hjerte. På sist kontroll på Ullevaal sykehus 28.11.2018. fikk jeg beskjed om at det kun var seks måneder igjen med strøm på ILR implantatet.

I dag var tiden kommet for å ta farvel med ILR implantatet, så da var det bare å møte opp til avtalt tid på Ullevaal sykehus. Jeg kom i god tid før timen, for trodde jeg skulle opereres med en gang. Men der tok jeg feil, for fikk raskt beskjed om at det bare var og vente fordi de ikke hadde noe rom til meg.

Ja, her satt jeg og ventet

 

Etter 1 time og 45 minutter, ble jeg endelig kalt inn på for rommet for operasjonssalen. Så da var det bare å skifte og gjøre seg klar for operasjon. Men først gikk jeg en tur på do. Etter dette var det bare å vente litt igjen.

Da var det tid for å skifte og gjøre seg klar for operasjon

 

Men etter en liten stund, kom det inn en anestesisykepleier. Hun hadde noe spørsmål hun stilte, samt at hun barberte brystet mitt og satte inn en venflon. Men da jeg hadde fastet siden i går, benyttet hun seg av rosa venflon.

Klar for operasjon og nybarbert på halve brystet

 

Etter dette var det tid for en liten lege visitt, får det bar inn på operasjonssalen. Her kom jeg inn til en nesten ny operasjonsstue, hvor jeg fikk legge meg ned. Ble koblet til mye fine maskiner, så var det tid for litt vask.

Plutselig var jeg klar for operasjon og jeg gledet meg til denne operasjonen. For når jeg kun får lokalbedøvelse, kan jeg følge med selv og prate med legen, operasjonssykepleieren og anestesisykepleieren.

Ja, blir et lite ar. Men hva gjør vel det.

 

 

Etter operasjonen var det bare å kle på seg igjen og vente litt igjen, før jeg fikk reise hjem.

Får håpe jeg ikke får anfall, nå som ILR implantatet er ute. For det har jo ikke registrert noe, mens jeg har hatt det installert. Men anfall hadde jeg før jeg fikk det installert.

Men jeg føler jeg har blitt tatt godt vare på, mens jeg har gått med ILR implantatet av de ansatte på Ekkosenter/Pacemaker – og ICD senteret.

Her har jeg blitt tatt godt vare på

 

Den som lever får se.

På denne linken kan du lese litt om et studie om ILR implantat som har vært på Ullevaal sykehus. 

#mittlivmedas #revmatiker #bekhterev #bekhterevs #fastlege #revmatolog #kardiolog #implantat #hjertefeil #mulighjertefeil #norge #oslo #mai2019 #livetgårvidere #blogg #aspasient #kronisksyk #ankyloserendespondylitt #ullevallsykehus #oakley #stjudemedical #risikogruppe #karsykdom #karsykdommer #hjertesykdom  #ilrimplantat #kontroll #legetime #ilr

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg