Kontroll hos kardiolog 28.11.18.

I dag var det tid for kontroll hos kardiologen. Kardiolog er enn hjerte lege. Jeg går til undersøkelse hos kardiolog på Ullevaal sykehus to ganger i året. Grunnen til dette er at jeg i 2015 fikk installert et implantat ILR ved hjertet mitt. ILR står for Implantable Loop Recorder.

Ja, hit skulle jeg i dag

 

ILR implantatet er justert slik at den skal ta opp hvis pulsen kommer under 30, eller hvis pulsen kommer over 190. Men også hvis jeg har ujevn hjerterytme i mer en 4 sekunder. Men jeg kan også starte et opptak selv hvis jeg føler at noe er galt.

Ved forrige kontroll som var den 30.04.18. hadde ILR implantatet en rest batteri tid ca. 13 måneder. Men i dag hadde den en rest batteri tid ca. 6 måneder. Siden sist kontroll har jeg aktivert ILR implantatet selv en gang. Dette fordi jeg var usikker på om det var noe galt. Men det viste seg at alt var som normalt. Og det har ikke tatt opp noe selv.

ILR implantatet blir avlest

 

ILR implantatet skal være installert frem til det er tomt. Etter dette vil det bli tatt ut. Så vil kardiologen se hva som skal gjøres i fremtiden.

ILR implantatet jeg har installert

 

Har de funnet noe galt med hjertet siden ILR implantatet ble installert, slik at de må reparere hjertet mitt på en eller annen måte. Eller har de ikke funnet noe galt, slik at jeg på nytt kan leve uten bekymringer for hjertet mitt.

Får håpe at hjertet fortsetter som det skal. Men eg er jo i risikogruppen for hjerte og kar sykdommer, da jeg har sykdommene/diagnosene bekhterevs, astma og sarkoidose.

Men jeg får prøve å gå ned noen kilo til, for både kropp og hjerte har godt av litt mindre å bære på. Litt vektnedgang minsker også risikoen for hjerte og kar sykdommer.

#mittlivmedas #revmatiker #bekhterev #bekhterevs #fastlege #revmatolog #kardiolog #implantat #hjertefeil #mulighjertefeil #norge #oslo #2018  #november2018 #livetgårvidere #blogg #aspasient #kronisksyk #ankyloserendespondylitt #ullevallsykehus #oakley #stjudemedical #risikogruppe #karsykdom #karsykdommer #hjertesykdom #astma #sarkoidose #icdimplantat #kontroll #legetime

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg