Dag 24 på Vintersol 09.11.18.

Så var vi kommet til siste fredag av mitt opphold her på Tenerife.

Fikk beskjed i går om å ta det med ro i dag. Grunnen til dette var at vi skulle ha kondisjons test i dag, og fysioterapeuten ønsker å få et så godt som mulig resultat.

Så har derfor tatt det med ro i dag. Har kun deltatt på fot gruppe i tillegg til kondisjons testen hos fysioterapeuten.

Til fot gruppen hadde jeg kjøpt meg en egen ball, slik at jeg kan ta noen av øvelsene hjemme. Så testet ut denne ballen i dag. Ballen jeg kjøpte er vesentlig hardere en ballene som har vært her nede. Men den funket veldig bra, kanskje bedre en de myke ballene som er her.

Ny og bedre ball testes ut

 

På kondisjons testen drev jeg å ødela testen. Grunnen til dette er at pulsen skulle over 120 slag i minuttet. Men pulsen min ville ikke 120 i dag. Så måtte sykle lengre en de seks minuttene jeg egentlig skulle sykle. Pulsen skulle heller ikke stige mer en 5 slag i løpet av to minutter. Så testen min ble på 12 minutter i dag. Men hadde sykkelen hatt et normalt sykkelsete istedenfor et bestemor sete, så kunne jeg gjort det enda bedre.

Klar for sykkeltest

 

Men den største grunnen til at denne testen ikke ble bedre er at jeg har slitt med den høyre skulderen under nesten hele oppholdet. Noe som har hemmet meg under kondisjonstrening. Slik at det ikke har blitt så mye kondisjonstrening som jeg hadde ønsket.

Men tatt i betraktning av den høyre skulderen er jeg fornøyd med at kondisjons testen gikk bedre i dag. Så har hatt en bedring der også. 

Solnedgang, tenk å hat en å dele dette med

 

Etter dette ble det en gå tur for å se på solnedgangen, før det ble middag med noen venner. Det vil si den glade familien pluss en vi har adoptert den siste uken.

 

#mittlivmedas #spania #tenerife #vintersol #begandlingsreiser #blogg #helse #trening #behandling #kronisksyk #revmatisme #bekhterev #bekhterevs #stateligebehandlingsreiser #revmatikere #ankyloserendespondylitt #radiografiskaksialspondyloartritt #spondyloartritt #rikshospitalet #hokaoneone #hoka #adidas  #fysioterapi #solnedgang #monark #ergometersykkel #sykkeltest 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg