Dag 20 på Vintersol 05.11.18.

Ja, så var vi kommet til dag nummer 20 av mitt opphold her på Vintersol.

Har ikke sovet så mye i natt, for skulderen verker fortsatt, så stod opp til frokost og fikk i meg litt mat. Før ferden gikk tilbake til sengen. Her fikk jeg sove og våknet i tide til avtalen med fysioterapeuten. Fortalte at skulderen ikke var blitt noe bedre, heller verre. Så i dag ble det kun tøyning av bena. Men det er godt å få hjelp til tøyning, skulle bare vært varm i kroppen. Slik at vi kunne tøyd enda mer.

Ikke helt klar for en sprøyte.

 

Etter dette hadde jeg time hos en revmatolog her nede på Tenerife. Han så på skulderen og prøvde ut bevegelsen. Bevegelsen er jo ikke mye å skryte av om dagen. All bevegelse gir meg smerter som ikke er noe å rope hurra for. Det er blant annet betennelse i noen muskler rundt skulderen. Hva dette kommer av vet jeg ikke, men mulig jeg har brukt armene litt for mye over hodet. Så revmatologen bestemte at jeg skulle få en sprøyte med lokalbedøvelse blandet med kortison i høyre skulder. Etter at sprøyten var satt fikk jeg beskjed om å ta det med ro resten av dagen. Samt at jeg heller ikke skal overanstrenge skulderen de to neste dagene. 

Så får se hva jeg får gjort av trening de neste to dagene. For her nede er det mye bruk av armer. Men får først se om skulderen er bedre, så får jeg tilpasse treningen selv.

Får håpe disse gir meg litt søvn i natt

 

Etter legebesøket fikk jeg beskjed om å oppsøke sykepleier for å få noen sterkere piller slik at jeg kanskje får sove bedre. Så håper at pillene hjelper i natt. Men får undersøke skulderen mer når jeg har kommet hjem. 

Klar for foredrag og vafler

 

Etter middag var det tid for å gå en tur til den norske sjømannskirken her nede på Tenerife. Her skulle vi få se et foredrag om utviklingen av Los Christianos fra 1900 og frem til i dag. Det var ca. 20 personer som møtte opp for foredrag og vafler.

For ca. 60 år siden var det ikke mange som bodde her. Men nå bor det nesten 100000 i kommunen Arona som Los Christianos tilhører. Og mye av dette kan man takke svenskene for. For på 60 tallet begynte svenskene å sende folk hit på helsereiser. Men rart å se hvor fort man kan forandre et sted til en stor by.

 

#mittlivmedas #spania #tenerife #vintersol #begandlingsreiser #blogg #helse #trening #behandling #kronisksyk #revmatisme #bekhterev #bekhterevs #stateligebehandlingsreiser #revmatikere #ankyloserendespondylitt #radiografiskaksialspondyloartritt #spondyloartritt #rikshospitalet #trening #behandling #legetime #revmatolog #sykepleier #sjømannskirken  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg