Dag 18 på Vintersol 03.11.18.

Så var vi kommet til dag 18 av mitt opphold her på Vintersol. I dag er det lørdag, så ingen behandlinger eller treninger. Men hvis man ønsker kan man trene selv.

Men natten til i dag har vært en dårlig natt. Smertene i skulderen har bare økt og økt i gjennom natten. Så startet dagen med å sette sprøytene Cosentyx som jeg tar en gang i måneden. Skulle egentlig sette disse til mandag, men noen ganger setter jeg de litt før. Da pleier de å ta smertene.

To sprøyter satt i det fri

 

Etter dette var det tid for frokost. Skulle egentlig hente en leiebil etter frokost, men på grunn av smertene i skulderen og pilene som jeg når tar. Tør jeg ikke kjøre bil. Bilen skulle brukes til utflukt i morgen, for da var vi en gjeng som hadde tenkt oss til Teide. Vi prøvde å avbestille bilen, men uten hel. Så får ta det med reiseforsikringen når jeg har kommet hjem. Men tur blir det i morgen, men tar taxi istedenfor leiebilen.

Her lagrer jeg d vitaminer

 

Så istedenfor å hente leiebil, dro vi på stranden for å lade litt mer D vitamin. Etter en stund på stranden dro vi for å spise lunsj. Her fikk jeg med meg en fotball kamp. Etter kampen orket jeg ikke smertene i skulderen noe mer. Så da oppsøkte jeg en sykepleier på Vintersol. Hun så at skulderen har liten bevegelse og all bevegelse gir meg pulserende smerte som varer lenge. Og smerten gir seg aldri. Smerten er nå på 9,4 av en skala som går til 10. Fikk derfor legetime med en lege her på Vintersol til mandag. Dette var første ledige time. Fikk også med noen piller som skal hjelpe meg med å få sove til natten.

Hit måtte jeg en tur i dag

 

Etter dette bar det ned på stranden igjen, for viktig å få fylt opp lagrene med D vitamin. Så etter flere timer på stranden, bar det hjem til Vintersol for å dusje og gjøre seg klar til å se på solnedgangen sammen med noen gode venner. Mens vi satt å så på solnedgangen ble vi invitert på overraskelse fest. En av med pasientene har bursdag i morgen, så av 34 personer var det 26 som kom for å feire hun som blir 55 i morgen. 

Solnedgang over en sandstrand

 

Etter middagen ruslet jeg innom minibanken på vei hjem, for trenger penger til taxien i morgen. Trenger også å få i meg noen piller. Slik at jeg kanskje får sove i natt. For trenger energi til morgen dagens tur til Teide. Så håper armen er litt bedre i morgen. Men har kjøpt fatle i dag, slik at skulderen kan få slappe av i morgen. 

#mittlivmedas #spania #tenerife #vintersol #begandlingsreiser #blogg #helse #trening #behandling #kronisksyk #revmatisme #bekhterev #bekhterevs #stateligebehandlingsreiser #revmatikere #ankyloserendespondylitt #radiografiskaksialspondyloartritt #spondyloartritt #rikshospitalet #trening #behandling #hokaoneone #cosentyx #medisin #solnedgang 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg