Dag 15 på Vintersol 31.10.18.

Ja, tiden flyr her nede på Tenerife. Nå er vi gang med de siste 14 dagene, og formen blir bedre for hver dag som går.

I dag startet jeg som vanlig med frokost, for uten mat og drikke duger helten ikke.

Litt av dages frokost

 

Etter frokost begynte jeg med matte tøy gruppe og kjenner nå at det har begynt å løsne i ryggen. Slik at jeg kan tøye mer og mer. En herlig følelse. Så ble det matte styrke. Her kan jeg stå lengre i planke for hver dag som går. Så godt at oppholde begynner å gi resultater.

Gøy med matte tøy

 

Etter lunsj var det tid for fot gruppe. Her har jeg fortsatt en stor jobb å gjøre, men gir ikke opp. Dette er en utfordring som jeg skal få til. Så var det tid for time hos fysioterapeuten. I dag gikk vi igjennom forskjellige tøyninger som er bra for en person som har AS “bekhterevs”. De fleste av disse kunne jeg fra før, men det var noen nye som jeg kan ta med meg inn i hverdagen.

Kanskje det blir liv her nede også

 

Dagens siste trenings økt, ble 45 minutter i terapibassenget. Utrolig godt å kunne kjøre en hard økt her. Forbrant ca. 350 kalorier på 45 minutter. Så ja trening i terapibasseng funker det også.

Sorbet is med makron

 

Etter dette var det bare å stupe i dusjen. For nå skulle deler av “familien” ut å drikke kaffe på en italiensk iskrem og kaffe bar. Vi skulle feier vel gjennomføring av de første 14 dagene. Enten opp med å kjøpe med noen makroner til den som var syk hjemme. Så lite skal til for å glede en annen person.

Italienske makroner til dessert, pluss den syke

 

Etter middag ble “familien” med på Halloween quiz. Vi vant ikke, men var beste norske bord. Så ble det tur for en liten shoppingtur. For i morgen er de fleste butikkene stengt grunnet helligdag her på Tenerife.

 

Happy Hallowen

 

Så nå får jeg lade batteriene før morgendagens tur på ca. 8 kilometer. Skal bli gøy å få sett litt mer av øya Tenerife.

#mittlivmedas #spania #tenerife #vintersol #begandlingsreiser #blogg #helse #trening #behandling #kronisksyk #revmatisme #bekhterev #bekhterevs #stateligebehandlingsreiser #revmatikere #ankyloserendespondylitt #radiografiskaksialspondyloartritt #spondyloartritt #rikshospitalet #trening #behandling #halloween #hallovenn #makroner #macron #sorbetis #amorino

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg