Dag 13 på Vintersol 29.10.18.

Da starter nok en ny uke her på Tenerife.

I dag håper jeg at jeg enten kan få tapet skulderen med Kinesiotape. Slik at smertene blir borte. For nå orker jeg ikke mer. Jeg har kjøpt tapen selv, for her nede må man betale for tapen som brukes. Så da blir det billigere å kjøpe selv, og skulle skulderen ikke bli tapet. Kan jeg bare ta med tapen hjem til Norge.

Så etter frokost ble det 30 minutter med matte tøy, etterfulgt av 45 minutter matte styrke. Litt vanskelig å gjøre alle øvelser, da jeg kun har en arm. Men er det en øvelse som ikke går, gjør jeg noe annet. For trening trenger jeg.

Men i dag var det veldig fult på både matte tøy og matte styrke. Et par nordmenn har fått besøk og disse personene kan delta på treningene. Men kun hvis det er ledig plass. Dette går ikke da de bare tar seg til rette, så “syke” personer må ligge på gulvet. Mens de velger en seng, så i morgen sier jeg i fra at dette går ikke lengre.

Etter lunsj var det tid for timen med fysioterapi. Så da hadde jeg med meg tapen min og etter at har etterspurt taping i flere dager. Ble skulderen endelig tapet, og som vanlig blir det meste av smerte borte etterpå. Så hvorfor kan man ikke høre på en pasient som kjenner kroppen sin.

Jippi, jeg fikk rosa tape

 

Etter tapingen ble det litt tid til trening også, så da fikk jeg kjørt litt enkel trening på armene med strikk. Vi avsluttet økten med knebøy, så her er det mye knebøy. Så kommer hjem med en godt trent rumpe i det minste og det skal man jo ikke kimse av. 

Så fikk jeg plutselig dårlig tid, for nå begynte fot gruppen. Så da ble det rask springmarsj til fot gruppen. For dette er en bra gruppe, for en som har litt rare føtter. Kanskje jeg kan få kontakt med tærne mine, for nå lystrer de ikke. Men har jo 14 dager til å få kontakt med dem.

Prøver å få kontakt med tærne mine

 

Kvelden avsluttes med middag, så ble det to fotballkamper. Så nå får jeg skrive ferdig og hoppe til sengs. God natt

 

#mittlivmedas #spania #tenerife #vintersol #begandlingsreiser #blogg #helse #trening #behandling #kronisksyk #revmatisme #bekhterev #bekhterevs #stateligebehandlingsreiser #revmatikere #ankyloserendespondylitt #radiografiskaksialspondyloartritt #spondyloartritt #rikshospitalet #kinesiotape #trening #behandling

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg