Dag 7 på Vintersol 23.10.18.

Da har vi vært en uke på Vintersol og tiden flyr. Noen av oss lever som toppidrettsutøvere. Vi sover, spiser, trener og går på do. Mens noen sluntrer unna som vanlig på behandlingsreiser.

En pille eske tom, tre igjen

 

I dag startet med sitte/pinnegruppe på 45 minutter. Jeg hadde tenkt til å filme meg selv under denne økten. Men det var en medpasient som ødela hele opplegget. Så får prøve igjen en annen dag. 

Etter sitte/pinnegruppen bar det av sted til avtale med min fysioterapeut her nede. Jeg har slitt med den høyre skulderen i flere måneder, så i dag så fysioterapeuten på skulderen. To muskler som er betent. Men ingen hindring i å kjøre på, men skal prøve å ikke ha armen over skulderhøyde. 

Så da var det bare å komme seg til matte tøy. For tøyning er noe av det viktigste jeg driver med for å opprettholde bevegelsen i en stiv kropp. Men skulle gjerne hatt hjelp til enda bedre tøyning. Så får spørre fysioterapeuten i morgen om han kan hjelpe meg med tøyning.

Etter matte tøy, la jeg inn en liten siesta på 30 minutter. For det er jo viktig med ville også.

Så da ble det ikke noen mer behandling/trening før etter lunsj. Det første på programmet etter lunsj ble for gruppe, og kjenner at føttene mine trenger dette. Så vil prioritere dette fremover, mens jeg er her nede. Prøvde også å filme denne økten i dag, så får se hvordan film jeg for laget om dette i løpet av oppholdet.

Utstyret som blir brukt på håndgruppe

 

Det neste jeg skulle prøve ut i dag var en hånd gruppe. For dette har jeg aldri prøvd før. Og viktig å få prøvd det meste, slik at jeg vet hva som er bra for kroppen min. En fin treningsform for hender og armer, men får komme tilbake til dette når skulderen er blitt bedre. For dette var ikke noe for en dårlig skulder.

Så var det bare å få på seg badebuksen og pulsbeltet. For nå var det tid for 30 minutter med kondisjonstrening i basseng. Og ja det blir litt sprutting når man er i et terapibasseng og kjører kondisjonstrening. Så litt rart at enkelte klager på at de får litt vann på seg. Vi er jo tross alt her for å trene og komme i bedre form, slik at vi kan takle hverdagen hjemme bedre. 

Etter basseng kondisjon, ble det 30 minutter med basseng bevegelse. Denne gruppen varer egentlig i 45 minutter, men kunne ikke være med lengre da jeg skulle avslutte dagen med medisinsk yoga.

Så etter middag, dro den “lykkelige familien” på tur til Starbucks for å feire at en uke med trening var over. Så nå er det bare å fortsette behandlingen og treningen resten av oppholdet. 

Maple latte på Starbucks

 

I dag har jeg vår til behandling eller trening i 4 timer. Så dette er ikke noe for alle. Lever nesten som en toppidrettsutøver. 

 

#mittlivmedas #spania #tenerife #vintersol #begandlingsreiser #blogg #helse #trening #behandling #kronisksyk #revmatisme #bekhterev #bekhterevs #stateligebehandlingsreiser #revmatikere #ankyloserendespondylitt #radiografiskaksialspondyloartritt #spondyloartritt #rikshospitalet #venner #bassengtrening #34grader #fotgruppe #mattetøygruppe #starbucks #mapellatte #popcornmuffins 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg