Dag 6 på Vintersol 22.10.18.

Da starter en ny uke her på Tenerife.

I dag ble det en litt travel dag. Dagen startet med sitte/pinnegruppe på 45 minutter. Etter dette bar det av gårde for å få parafin på hendene. Dette har jeg tidligere prøvd i Balcova Tyrkia. Så gledet meg til dette. Og ja, det var like bra som sist. Her bruker vi grillvotter utenpå parafinen. Dette for å holde lengst mulig på varmen.

Hånden dyppes to ganger i parafin

 

På med grillvotter

 

Etter dette bar det av gårde til matte tøy gruppe som varer i 30 minutter, så fikk jeg 15 minutters pause. Så jeg fikk godt på do. Før neste økt som var matte styrke som varer i 45 minutter. 

Etter denne økten var det tid for litt alene tid i 20 minutter, før det var lunsj. 

Etter lunsj var det bare å hive seg rundt igjen, får nå går det unne. Først 30 minutter med fysioterapeuten, her ble det lett oppvarming før litt mer styrke trening. Så var det bare å løpe til neste aktivitet som var fot gruppe som varer i 30 minutter.

Klar for fotgruppe med ball

Etter fot gruppe, hadde jeg 30 minutter på å skifte til badetøy. For nå var det tid for bassengtrening utendørs i 34 grader. 

Her skulle jeg i dag ha to økter etter hverandre. Først 30 minutter kondisjon, så 45 minutter bevegelse. 

Men var programmet for dagen slutt etter dette. Neida, da bar det av går med noen medpasienter til pedikyr og manikyr. Så når de tre andre hadde blitt penere, var det tid for litt middag. Så da fant vi en liten spansk restaurant, hvor vi spiste tapas.

Så nå er det på tide at jeg hopper til sengs og lader batteriene for nok en aktiv dag i morgen. I dag har jeg vår til behandling eller trening i nesten 5 timer. Så dette er ikke noe for alle. Lever nesten som en toppidrettsutøver. 

 

#mittlivmedas #spania #tenerife #vintersol #begandlingsreiser #blogg #helse #trening #behandling #kronisksyk #revmatisme #bekhterev #bekhterevs #stateligebehandlingsreiser #revmatikere #ankyloserendespondylitt #radiografiskaksialspondyloartritt #spondyloartritt #rikshospitalet #venner #bassengtrening #34grader #fotgruppe #mattetøygruppe #mattestyrkegruppe 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg