Dag 5 på Vintersol 21.10.18.

Den femte dage på denne turen er også en fridag. Så dagen startet med frokost til lunsj, for viktig å slappe av i helgene.

Etter frokost bar det ned til stranden som ligger et par minutters gange unna. Vi var litt sent ute, men fikk både solseng og parasoll. Her smørte jeg på solkrem på de deler av kroppen som jeg greier selv, og til delene av kroppen jeg ikke når til. Fikk jeg hjelp av en medpasient. Så vi hjelper hverandre slik at oppholdet her skal bli så godt som mulig.

Soling på gang

Etter noen timer på stranden og i vannet, ble det tid for en kopp kaffe før ferden gikk videre. Dagens mål var å få fikset hender og føtter. Jeg har aldri gjort dette før, men blitt anbefalt dette flere ganger. Da jeg er revmatiker, samt at det er mange i min familie som har diabetes. Vi håpet at de skulle greie å ta fire stykker samtidig. Men dessverre greide de bare å ta en i dag og den heldige ble meg. De tre andre skal fikse hender og føtter i morgen.

Pedikyr av mine føtter

Det skilte veldig under føttene under arbeidet der nede, men resultatet er utrolig bra. Så nå har jeg både pene hender og føtter. Det er veldig viktig at revmatikere tar vare på sine hender og føtter. For vi har en økt fare for å få diabetes. Så anbefaler alle til å ta vare på sine hender og føtter. Selv maskuline menn, bør ta pedikyr og manikyr innimellom.

Manikyr av mine hender

Middagen ble tatt på mamma mia. Jeg bestilte pizza med mozerella og brie, men her måtte vi vente i to timer på pizzaen. Så selv om pizzaen var god, vil jeg ikke anbefale noen andre å gå hit.

Mamma Mia pizza med morerella og brie

 

#mittlivmedas #spania #tenerife #vintersol #begandlingsreiser #blogg #helse #trening #behandling #kronisksyk #revmatisme #bekhterev #bekhterevs #stateligebehandlingsreiser #revmatikere #ankyloserendespondylitt #radiografiskaksialspondyloartritt #spondyloartritt #rikshospitalet #venner #fridag #strandtur #mammamia #pedikyr #manikyr #finehenderogføtter #velvære 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg