Dag 2 på Vintersol 18.10.18.

Ja, så var vi kommet til andre dag av mitt opphold her på Vintersol.

Dagen i dag startet klokken 08.45 med sittegruppe med pinne. Denne gruppetreningen varer i 45 minutter. Kommer tilbake til de forskjellige gruppene etter hvert.

Etter dette var det matte gruppe tøy, som varer i 30 minutter. Men etter ca. 10 minutter på denne øvelsen sa ryggen takk for seg. Så de siste 20 minuttene lå jeg i ro, med en rygg som verket og det føltes som jeg hadde 100 kniver inn i ryggen. Så får prøve denne gruppen på nytt en annen dag.

Neste på programmet ble time med min fysioterapeut. Her var det tid for litt testing og måling. Så hadde en sykkeltest på en gammel ergometersykkel, som varte i seks minutter. Men skjønner ikke noe av resultatet her. For med resultatet som kom, skulle jeg ikke greid å løpe og gå på ski. Så litt usikker på utregningen de bruker her nede. Men vi får se hvordan denne testen blir om fire uker.

Monark ergometersykkel

Men etter dette var det tid for måling, og her ble fysioterapeuten litt overrasket. For ved fremoverbøyning fra virvel C7 og 30 centimeter nedover var det ingen bevegelse. Mens jeg hadde 0,5 centimeter bevegelse når jeg bøyde med bakover. Så ja jeg har en stiv øvre rygg. Men ok bevegelse i nedre del av ryggen. 

Så i morgen skal vi måle litt mer, samt at jeg skal få et egen trenings program som jeg skal følge.

Etter dette var det tid for legetime. Her er det norsk lege, som hadde lest papirene mine. Så godt å snakke med en lege som kan språket jeg snakker.

Dagens siste økt ble mediyoga fra klokken 16.00 og yogaen varer i 45 minutter. Mediyoga vil si medisinsk yoga. Men hadde ikke tenkt til å gjøre dette i dag, men ble lurt med av en dame i fra Ålesund.

Så vi sitter ikke på rompa, for de som lurer på hva vi driver med.

#mittlivmedas #spania #tenerife #vintersol #begandlingsreiser #blogg #helse #trening #behandling #kronisksyk #revmatisme #bekhterev #bekhterevs #stateligebehandlingsreiser #revmatikere #ankyloserendespondylitt #radiografiskaksialspondyloartritt #spondyloartritt #rikshospitalet #fysioterapeut #legetime #sykkeltest #ergometersykkel #monark #legetime #medisinskyoga #yoga #sittegruppe #mattegym #stivrygg

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg