Kontroll hos øyelege 02.07.18.

Så var det fjerde kontroll av mitt venstre øye hos øyelegen min på Blikkøyeklinikk. Nå har jeg slitt med regnbuehinnebetennelse (iridocyklitt) på det venstre øyet i ca. en måned.

Men etter kontrollen i dag var øyelegen fornøyd. Nå er det kun litt betennelse igjen i det venstre øyet mitt. Jeg er også fornøyd, for er ikke lenger like lyssky som tidligere og greier nå å fokusere mer med det venstre øyet. 

Fotograf; Jan Halvard Relbe-Moe

Skal fortsette å dryppe øyet i tre uker til. Først en uke med fire dråper Spersadex, så en uke med to dråper Spersadex, så en uke med Spersadex. 

Så får vi håpe at regnbuehinnebetennelsen (iridocyklitt) er borte. Men når jeg er ferdig med å dryppe øyet er det gått 7 uker med dråper. Så denne gangen satt betennelsen hardere i en forrige gang.

Og glad jeg snart kan begynne å trene igjen, for nå roper kroppen etter mer aktiv bevegelse. Men får ta tiden til hjelp og starte rolig, når jeg kan starte opp igjen. For øyet er viktig å ta vare på.

#mittlivmedas #regnbuehinnebetennelse #øyelege #iridocyklitt #bekhterev #oslo #norge #blogg #ullevålsykehus #revmatiker #bekhterevs #spondyloartritt #ankyloserendespondylitt #radiografiskaksialspondyloartritt #spondyloartritt #betennelse #øye #iritis #spersadex #kontroll #blikkøyeklinikk #øyeklinikk 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg