Ullevål sykehus den 08.06.18.

Har slitt med det venstre øyet noe dager. Men trodde at det kom av at jeg var forkjølet. For øyet har rent i flere dager, men på fredag begynte synet å bli litt uklart. Så da ringte jeg først øyelegen min. Men der måtte jeg ha ny henvisning, så de så jeg måtte kontakte legevakten.

Fotograf Jan Halvard Relbe-Moe

Men reisen til legevakt, så til øyeavdelingen på Ullevål sykehus orker jeg ikke en gang til. Denne reisen prøvde jeg ut i januar 2017. Så jeg ringte til legevakten og fortalte historien min. Her traff jeg en hyggelig person som ga meg telefonnummeret til øyeavdelingen på Ullevål sykehus. Så da var det bare å ringe ditt.

På Ullevål traff jeg nok en hyggelig person, som tok imot min historie. Personen skulle snakke med en øyelege og etter noen minutter ringte en øyelege tilbake. Fikk da beskjed om å komme på øyeavdelingen klokken 19.00.

Her er det bare å ta plass

Så da var det bare å ringe mamma og pappa, og høre om pappa kunne kjøre meg. For hadde fått beskjed om at jeg ikke skulle kjøre selv.

Ankom Ullevål litt før tiden, men kom fort inn til øyelege. Og der ble det som jeg fryktet oppdaget regnbuehinnebetennelse (iridocyklitt) på venstre øye. Øyelegen slett litt med å få løsnet pupillen min, så nå skal jeg dryppe øyet hver time jeg er våken med Spersadex og dryppe med Cyclopentolate morgen og kveld, samt smøre med Ultracortenol vesper på kvelden.

Så skal nok få tiden til å gå og skal kontakte min øyelege på mandag. Men først må jeg innom et apotek for å få tak i øyedråper og salve. 

Dagens fangst fra apoteket

#mittlivmedas #regnbuehinnebetennelse #øyelege #iridocyklitt #bekhterev #oslo #norge #blogg #ullevålsykehus #revmatiker #bekhterevs #spondyloartritt #ankyloserendespondylitt #radiografiskaksialspondyloartritt #spondyloartritt #betennelse #øye #iritis #spersadex #cyclopentolate #øyeavdeling #legevakt #henvisning

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg