Time hos revmatologen 11.09.17.

Da var vi kommet til en ny time hos revmatologen på Diakonhjemmet sykehus. Så da var det bare å ta blodprøver før timen slik at revmatologen kan se om medisinene jeg går på gjør nytten sin eller om jeg bør prøve noe nytt. Men etter å ha prøvd ut mange forskjellige biologiske medisiner. Så har jeg ikke så mange fler og gå på. Håper det snart kommer noen nye, slik at jeg har noen flere å prøve ut. I tilfelle den jeg går på skulle slutte å virke.

Etter blodprøvene var det bare å sette seg ned for å svare på spørsmål om hvordan liver mitt med Ankyloserende Spondylitt (bekhterev) har vært i det siste. Her er det viktig å være ærlig med seg selv.

Revmatologen jeg vanligvis går til hadde ikke pasienter i går da han hadde prøvde å leke med kniv. Noe som ikke var smart, så jeg fikk en vikar. Sammen med revmatologen gikk vi i gjennom svarene mine og blodprøvesvarene mine. Selv om jeg ikke har trent mye i det siste føler jeg at sykdommen er bedre, men dessverre sa blodprøvene noe annet. Jeg hadde litt høy CRP og fortsatt betennelse i kroppen. Så av en eller rar grunn vil ikke sykdommen min gå i dvale.

Skal fortsette med samme diagnose med Cosentyx som jeg går på i dag frem til neste kontroll. Så får jeg håpe at virkningen av denne fortsatt er der ved neste kontroll.

Jeg vet jeg levde mange år før sykdommen ble oppdaget og for noe «brenner» sykdommen ut med årene. Men dette skjer ikke med meg, men jeg skal greie å leve med en aktiv sykdom jeg. For hvorfor grave seg ned, når livet har mange opplevelser man ikke har fått opplevd enda.

#mittlivmedas #revmatiker #bekhterev #norge #oslo #september2017 #blogg #kronisksyk #revmatolog #diakonhjemmetsykehus #kontroll #blodprøver #biologiskmedisin #cosentyx

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg