KollenOpp lørdag den 09.09.17.

Lørdag den 09.09.17. arrangerte Kollenhopp trappeløpet KollenOpp for tredje gang fra sletta i Midtstubakken til toppen av Holmenkollbakken. I år ble det ny deltakerrekord med 402 deltakere som gjennomførte.

Nesten klar til start

KollenOpp er et spektakulært trappeløp opp to hoppbakker. Distansen er 1200 meter med hvor man stiger 165 meter fra start til mål. Det inneholder totalt 800 trappetrinn.

  • Løyperekorden i herreklassen er fra 2015 da tidligere junior-verdensmester i motbakkeløp Sindre Buraas løp på tiden 7:03.
  • Løyperekorden i dameklassen er fra 2016 da Anne Johanne Lind, løp på tiden 9:08.

Arrangøren av KollenOpp er Norges største hopp og kombinert-team, Kollenhopp. De har som fokus på å skape er «show preget» breddearrangement for alle med lav terskel for deltagelse. Her er det plass til alle. Slagordet er: trappeløpet for alle, – for deg!

Så da var det vel på sin plass at en revmatiker prøvde seg i år. Men har jeg trent noe for dette. Nei dårlig med det. Jeg skal ikke skryte på meg mye trening i det siste. Siden april i år har jeg kun hatt en løpetur, hatt to treninger i terapibasseng og en økt på rulleski. Eller har jeg hatt flere lange og gode gåturer. Men ikke noe bra treningsgrunnlag for å løpe/gå 800 trappetrinn.

Men jeg satte med dette som et mål for 2017, da jeg så en annonse for trappeløpet. Jeg burde vel ha trent mye mer, men tenkte at jeg fikk se om jeg greide å gjennomføre. Og fikk brukt hode mye i går. For hadde jeg ikke vært sterk i hode, så hadde jeg ikke greid å gjennomført.

Satte meg mål om å prøve å greie å gjennomføre dette på under 20 minutter og jeg satset på å bli sist i min gruppe.

En blid kar, som kom i mål

Jeg greide å gjennomføre på 18:41.8. og jeg ble ikke sist i min klasse. Så skal ikke klage på dette, men det gikk ikke fort unna. For hadde en gjennomsnittsfart på 3,3km i timen. Jeg forbrant 329 kalorier på disse minuttene og fettforbrenningen av kalorier var på 7%. Makspulsen under denne økten ble på 187, mens gjennomsnittspulsen var på 171. Så en økt med høy puls, men dette er jo ikke farlig.

Ja, her er gårsdagens rute

Men jeg vil anbefale alle som har tenkt til å gjøre dette neste år, til å trene litt gåing/løping i trapper før man setter i gang. For Ja, det var tungt på slutten.

#mittlivmedas #norge #oslo #september2017 #kollenopp #revmatiker #bekhterev #sarkoidose #midtstubakken #holmenkollbakken #oakley #trimtex #swix #hoka #hokaoneone #polarv800 #syktaktiv #utpåtur #trene #velgjennomført #trappeløp #blogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg