To nye sprøyte med Cosentyx injisert den 22.05.17.

Mandag den 22.05.17. startet med at jeg skulle injisere en ny dose med Cosentyx. Denne gangen skal jeg ta dobbel dose. De vil si at jeg skal injisere to sprøyter av 150 mg med Cosentyx. Grunnen til dette er at revmatologen og jeg ikke er fornøyd med effekten jeg har hatt av å injisere en sprøyte med 150 mg med Cosentyx i måneden. Så nå skal jeg prøve dobbel dose frem til neste kontroll i august 2017. Håper at jeg på nytt får overskudd, slik at jeg kan fortsette reisen jeg startet på i august i fjord.

De siste månedene jeg har gått på 150 mg med Cosentyx, har ikke effekten vært slik denne skulle. Effekten har kun vart i 14 dager og de siste 14 dagene før neste sprøyte har jeg levd uten effekt av Cosentyx.

Dette har ført til at jeg har måtte spise mere piller for å kunne prøve å ha et ok liv. Det går derfor hardt utover boksene med Ibux og Paracet. Så får vi se om leveren har godt av dette.

To sprøyter på en gang

 

Men Cosentyx er en forholdsvis ny biologisk medisin som det ikke er forsket alt for mye på når det gjelder bivirkninger. Så det jeg ønsket var å injisere en sprøyte hver 14 dag, slik at jeg kunne ha en optimal hverdag. Men dette fikk jeg ikke lov til av revmatologen da dette ikke er testet ut enda. Så han ønsket ikke at jeg skulle gjøre dette, for medisinen har noen bivirkninger som han ikke ønsket at jeg skulle få.

Så da hører jeg på revmatologen og injiserer to sprøyter en gang i måneden. Men jeg glemte å spørre om de skulle injiseres hver for seg eller samtidig. Så da injiserte jeg begge to samtidig. Dette var ingen kjekk opplevelse, for det sprengte veldig i låret. Men det går jo litt fortere.

Så håper at jeg på nytt får god effekt, for det ser jo ut som jeg ikke får noen ny behandlingsreise i år. Litt synd for hadde veldig god effekt i fjord, men vet at det ikke er nok plasser til alle som søker. Så får bare krysse fingrene, for står på venteliste.

#mittlivmedas #bekhterev #biologiskmedisin #cosentyx #revmatolog #revmatisme #blogg #sprøyte #novartis #snartimål #livstilsendring #smerter #sterkesmerter #aksialspondyloartritt #spondyloartritt #revmatikere #injisere #behandlingsreiser #tufte

5 kommentarer
    1. Hei! Jeg har tatt to sprøyter med Cosentyx helt siden oppstart. Du trenger ikke sette begge samtidig, bare du setter de samme dag er det greit 🙂

    2. Hei.har no tatt den sjette sprøyten og er blitt mye betre var litt bivirkninger ved dei tre første.da eg tok den fjerde snudde det heilt.er blitt mykje mjukare og er betre og gå.og har litt mindre smerter.håper det forsetter sånn.

    3. Hei.har ikkje så god virkning lenger.har prøvd med tre uker.intervall men hjelper ikkje noe.må ringe rematalogen og høre om et kan ta to.sprøyter en gang i mnd.som han snakket om sist..

    4. Svein: Hei! Tror du er inne på noe. Jeg fikk mye bedre effekt av to sprøyter i måneden en enn. Men har selv slitt litt i det siste, med to sprøyter. Men dette skyldes økt aktivitet i sykdommen, så får se om hverdagen snart blir bedre. Men har funnet en ny treningsform som funker bra for meg. Og vil legge ut om dette snart, må bare bli ferdig med teksten samt få tatt noen bilder.

      Du får ha lykke til videre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg