Kroppen lystrer ikke

Nå er det gått 14 dager siden siste jeg hadde en treningsøkt, men den økten kan jeg ikke kalle treningsøkt for ruslet jo bare på ski i påsken. Så egentlig er det fire uker siden sist jeg hadde en skikkelig treningsøkt. Så hva har skjedd.

Jeg vet ikke hva som har skjedd, men kroppen lystrer ikke lengre. Når jeg har prøvd å trene de siste fire ukene, får jeg veldig vondt i kroppen. Det verker da veldig i ryggen, hofter, skuldre og knær, så noe er galt. Skal bli godt å komme til fastlegen og revmatologen om 10 og 11 dager. Så får jeg håpe en av dem kan finne ut hva som er galt nå. For i tillegg til smertene sliter jeg fortiden med fatigue, kan sovne midt på dagen og har ikke noe problem med å sovne om natten. Så noe er galt.

For jeg har ikke fått noen effekt av den siste sprøyten med Cosentyx som jeg har satt. Men jeg og revmatologen har en avtale om at vi skal revurdere Cosentyx på timen jeg har nå. For en mulighet er at vi skal doble dosen. Dette for å se om jeg da får ønsket effekt. Men jeg er litt usikker, for har nå gått 13 på biologisk medisiner. Så mulig kroppen min ikke lenger vil ha dette.

Eller så kan det være at jeg har fått denne reaksjonen, fordi jeg ikke lengre har et terapibasseng hvor jeg kan få behandling og trening. Kroppen er vesentlig stivere og jeg greier ikke lengre å ta i bakken når jeg bøyer med fremover. Jeg greier heller ikke å få hodet inntil veggen, når jeg står med heler, rumpe og rygg inntil veggen. Samt at jeg er blitt veldig stiv sideveis.

Eller så er følelsen den samme som jeg hadde da jeg sist følte meg ute av form. Da hadde jeg et kritisk lavt jern lager i kroppen. Så venter på svar på blodprøver som er tatt. For kanskje jeg på nytt har mistet jern lagret mitt.

Men hvorfor skjer dette med meg som var så gått i gang. Ikke vet jeg, men ting skjer rundt meg hele tiden og i det siste har jeg mistet motivasjonen for å trene. Men jeg prøver å trene for det, selv om jeg får store smerter. Noe som igjen går ut over nattesøvnen.

Håper at jeg snart er i gang igjen med trening. For er ikke kommet i mål en da. Dette gjelder både vekt og form. Og nå som jeg nesten ikke har gjort noe på en måned har vekten dessverre gått litt oppover igjen. Så nå ligger vekten på 86 kilo, og får påsken var vekten 83 kilo. Målet var jo at jeg skulle prøve å komme under 80 kilo. Så får prøve å komme på rett kurs igjen.

#mittlivmedas #bekhterev #motivasjon #blogg #revmatiker #revmatisme #cosentyx #biologiskmedisin #terapibasseng #vektøkning #ikkeimål #smerter #stivhet #fastlege #revmatolog #lavtjernlager #fatigue

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg