Time på gastromedisinsk poliklinikk tirsdag 21.03.17.

I dag hadde jeg time på gastromedisinsk poliklinikk på Ullevål sykehus. Grunnen til timen er oppfølging av timen jeg hadde på Ski sykehus i november i fjord, hvor jeg gjennomførte en gastroskopi undersøkelse.

Legen på Ski sykehus fant ut at jeg hadde en alt for stor mellomgulvbrokk. Men det positive med den forrige undersøkelsen var at jeg ikke hadde cøliaki. Så nå har jeg vært til oppfølgingstime, slik at vi sammen skal finne ut hva vi skal gjøre med dette.

Jeg fikk ikke lov til å spise eller drikke etter midt natt, noe jeg hadde glemt i går kveld. Så våknet veldig sulten og kom på at jeg burde ha spist litt mer dagen før. Men skal greie å komme igjennom dette, for har jo fortsatt noen kilo ekstra. Så godt jeg ikke har fjernet alt enda.

Så det første som ble gjort i dag var at de målte trykket i brokken min. Dette ble gjort ved at de sendte en sonde ned igjennom nesen min og ned til brokken. Jeg måtte drikke vann mens sonden ble sendt ditt den skulle. Etter dette fikk jeg små porsjoner med saltvann som jeg måtte svelge, slik at de fikk målt trykket.

Ja, blir spennende å leve med denne i 24-timer

 

Det neste som ble installert var en litt mindre sonde som jeg må gå med i 24 timer. Denne skal måle syrenivået i brokken min, så skal jeg tilbake i morgen for å levere maskinen, samt få svar på prøvene. Skulle trykket og syrenivået være for høyt, vil legen anbefale at jeg får operert bort brokken. Så skulle dette bli utfallet, så får jeg gå i gjennom plusser og minuser med å leve som nå og plusser og minuser ved en operasjon. Så får jeg se hva jeg velger.

Blir spennende å leve med denne i 24-timer, så tror det ikke blir mye søvn i natt.

Denne skal registrere syrenivået i brokken min

 

Men trodde at brokken skulle bli bedre ved at jeg gikk ned i vekt, men tok vist feil her jeg. For dette har ikke stemt på meg.

Angrer litt på at jeg ikke har pelt buse som liten og at jeg ikke har puttet ting opp i nesa som liten, for har en liten og søt nese. Hvor det ikke er plass til så mye rart i.

#mittlivmedas #mellomgulvbrokk #cøliaki #syrenivå #magesyre #24timersmåling #ullevålsykehus #gastromedisinsk #poliklinikk #blogg #masr2017 #oslo #norge #oakley #ulvang #bergansofnorway

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg