En ny skitur den 16.03.17.

Etter flere timer sittende på en stol var det godt å komme seg ut litt. Så i går gikk turen tilbake til Storlømyra skistadion for nok en økt på langrennsski. Må jo benytte meg av anledningen til å gå på ski, så lenge snøen ligger og venter på meg.

Gøy å gå på langrennsski

 

Og etter omvisningen jeg fikk på onsdag viste jeg nå hvor jeg skulle gå, så da var det bare å ta på seg treningstøy og smøres skiene på nytt. I går var været mye bedre. Det snødde litt på morgenen, men snøen var mye tørrere. Så hadde et godt håp om at løypene skulle være nypreparerte. Noe som stemte da jeg ankom skistadion, men det var kun 5 kilometeren som var preparert.

Ut på tur, akdri sur

 

Jeg smørte nok en gang med festevoksen VR62 i fra Swix. Men hadde med noen ekstra festevokser for å være på den riktige siden. Skiene satt som en drøm i oppoverbakkene, og de gled mye bedre enn dagen før. Så hadde en veldig fin tur og nesten hele skistadion for meg selv. Møtte kun på tre andre skiløpere, så mye plass å boltre seg på. Men det som er hyggelig er at når man går på ski, så hilser man på hverandre. Dette er noe jeg liker veldig godt.

Men på et lite sted som Setermoen, så hilser lokalbefolkningen når man går i butikken også. Vet ikke om de gjør dette fordi de lurer på hvem denne karen er eller om dette er vanlig her oppe. Men hyggelig er det i hvert fall.

Jeg gikk på ski i 42 minutter og distansen jeg tilbakela var på 6,5 kilometer. Gjennomsnittspulsen min var på 150, makspulsen var på 164 og minimumspulsen var på 108. Jeg forbrant 587 kalorier og fettforbrenningen av kalorier var på 18%. Dette ble en veldig bra økt. Brukte 10 minutter kortere enn dagen før på en litt lengre distanse, så godt fornøyd. Godt å få noen nye kilometere under beltet.

Her kan du se hvor jeg gikk på ski

 

Maks farten i nedoverbakkene ble på 46,3 kilometer mot 33,7 kilometer dagen før, så i går gled skiene bra.

#mittlivmedas #bekhterev #astma #sarkoidose #norge #mars2017 #blogg #swix #trimtex #oakley #alpina #madshus #bergans #polarV800 #rottefella #bardu #setermoen #troms #langrenn #trene #hverdagsglede #vinter #storlømyraskistadion 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg