Skiene er klar, men usikker på om jeg er det

De to siste dagene har jeg jobbet mye med skiene jeg har planlagt å bruke under Holmenkollmarsjen lørdag den 04.03.17.

Først var det og renngjøren skiene for gammel festevoks, slik at de er helt renne. Der etter var det å varm rense sålen to ganger. Dette ble gjort med Swix LF gul glider. Glideren ble dryppet på og varmet inn, og tatt av mens den var varm. Dette er ikke lett å gjøre når man står ute. Men når man har gjort det mange ganger, så går det bra. Det neste var å børste bort resten av glideren slik at også gli sonen var ren og uten smuss.

Verandaen kan også brukes til prepping av ski

 

Så ble det brukt et rillejern i fra Red Creek for å sette litt bedre mønster i sålen, slik at vannet blir bedre drenert.

Det neste var å varme inn en glider. Denne gangen brukte jeg Swix LF gul glider. Den ble varmet inn først en gang, så en gang til etter at skiene var blitt kalde. Så ble den siklet av og sålen på nytt børstet. Neste glider ble Swix LF violet glider som gjennomgikk samme behandling.

Etter dette var det å varme inn en ny glider. Denne gangen det brukt Skigo HF gul glider, som ble varmet inn. Den ble kun varmet inn en gang, og så siklet og børstet av. Så ble det brukt Skigo HF hvit glider som gjennomgikk samme behandling. Men etter dette ble skiene børstet grundigere slik at det ikke var noe voks for mye igjen.

Så ble Toko grunnvoks varmet inn i et tynt lagt, slik at feste smøringen skal sitte bedre. Men etter dette to jeg ett sjanse spill. For jeg hat aldri gjort dette før. Jeg la på festesmøringen jeg tror vil funke neste dag, men blir spennende å se om dette blir riktig. Det jeg lå på var først et lag med Rode T-Line VO og korket inn dette, så la jeg på et lag med Rode T-Line VPS og korket inn dette også.

Så var skiene ferdig, og det har begynt å snø

 

Så var skiene ferdig, så får vi se om kroppen også blir klar. Men tror jeg ble «ganget» her om dagen, så får se om jeg deltar på Holmenkollmarsjen lørdag den 04.03.17.

#mittlivmedas #behkterev #sarkiodose #astma #langrenn #trening #konkurranse #holmenkollmarsjen #skiforeningen #oslo #norge #mars2017 #madshus #rottefella #swix #rode #skigo #rossignol #redcreek 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg