Årets tredje skitur i vinterferien 2017

Stod tidlig opp i dag også. For en av bivirkningene jeg har fått etter at jeg la om livet mitt er at jeg legger med tidligere enn før, samt at jeg står opp mye før. Men dette er jo greit når man er på fjellet og må fyre med ved for å holde varmen i hytta. Himmelen var blå da jeg stod opp, men jeg så at det ville komme snø og vind innover området hvor hytta er. Så skiene ble smurt med Swix blå extra med litt Swix rød spesial på toppen. I det jeg skulle starte begynte det å snø, men det kan man ikke klage på når det nesten ikke er snø i terrenget. Skismøringen satt som den skulle og ga fantastisk feste opp bakken, slik at det gikk greit unna.

Gamlesætra i bakgrunnen

 

Turen skulle gå fra hytta på 890 meter til Dansarfløti, videre til Gamlesæter før turen stoppet på Skaret som ligger på ca. 1030 meter. Løypene ble kjørt opp på nytt i går ettermiddag, noe som også hjalp på.

Dagens tur

 

I dag tilbake la jeg ca. 11,24 kilometer. Jeg brukte 1 time og 30 minutter på turen i dag. Og i går brukte jeg 1 time og 58 minutter på samme distanse. Det ble kun noen få stopp for påfyll av næring, samt at jeg måtte se litt på Numedalsrally som gikk på veien jeg måtte krysse for å komme til fjells.

Gjennomsnittspulsen var på 141 og makspuls på 168, mens laveste puls under turen var på 82. Så en fin økt, hvor jeg fikk forbrent godt med kalorier. Jeg forbrente 1371 kalorier og fettforbrenningen av kalorier var på 21%. Så godt fornøyd med dagens økt.

Ikke veldig god sikt i dag fra Skaret

 

Sikten og lyset ble bare dårligere og dårligere under dagens skitur. Lyset var veldig flat, men godt jeg har Oakley briller. 

Fikk sett på litt av Numedalsrallyet i dag og det er utrolig hvor fort de kjører på dårlige hytte veier. Men det var et godt islag i bunn, som gjorde at de fikk godt feste med piggdekkene sine.

En av bilene som deltok på Numedalsrally

 

#mittlivmedas #bekhterev #alfa #åsnes #fjellski #langrenn #trening #hverdagsglede #skiglede #numedal  #borgegrendi #norge #februar2017 #polar #polarv800 #oakley #bergans #rottefella #buff #prosjekt2017 #sommerkroppen2017 #blogg #vinterferie #natursnø #nysnø #swix #numedalsrally

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg