Årets andre skitur i vinterferien 2017

Sto opp til blå himmel om minus grader, så etter frokost var det bare å komme seg ut. I dag skulle jeg prøve meg på en litt lengre skitur, selv om det er lite snø. Turen skulle gå fra hytta på 890 meter til Dansarfløti, videre til Gamlesæter før turen stoppet på Skaret som ligger på ca. 1030 meter. Det er en stund siden det er kjørt opp skiløyper, men det går fint å gå på nysnøen som har kommet. Men det ligger en hard og isete såle i bunnen, så godt jeg brukte fjellskiene. For ellers hadde heg slitt på veien ned igjen.

Første mann ut på tur i dag

Men gikk litt fiskebein i oppoverbakkene for å spare på en dårlig skulder. Men festet var eller bra så gikk ca. 4 km lengre en jeg hadde avtalt. Dette var ikke bra, men det gikk så lett, så ville prøve å komme til toppen. Og hadde det ikke blåst opp der, så hadde jeg gått litt lengre.
 

I dag tilbake la jeg ca. 11,24 kilometer. Jeg brukte 1 time og 20 minutter opp, mens hjemturen gikk unna på 38 minutter. Totalt 1 time og 58 minutter. Kjekt med nedoverbakker. Hadde noen små stopp for å ta bilder, samt få i meg litt næring.

Bilde av dagens løype

 

Gjennomsnittspulsen var på 140 og makspuls på 173, mens laveste puls under turen var på 82. Så en fin økt, hvor jeg fikk forbrent godt med kalorier. Jeg forbrente 1762 kalorier og fettforbrenningen av kalorier var på 24%. Så godt fornøyd med dagens økt.

Livet er herlig til fjells

 

Men lurer litt på hvor alle de andre hytteeierne er. For møtte ikke mange på turen i dag, selv om jeg gikk forbi mange hytter. Det jeg møtte var en mann som skulle prøve å kjøre opp løypene. Men da jeg måtte vise han veien, tror jeg ikke det gikk så bra. Men vi fikk slått av en prat.

#mittlivmedas #bekhterev #alfa #åsnes #fjellski #langrenn #trening #hverdagsglede #skiglede #numedal  #borgegrendi #norge #februar2017 #polar #polarv800 #oakley #bergans #rottefella #buff #prosjekt2017 #sommerkroppen2017 #blogg #vinterferie #natursnø

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg