40 dager til Reistadløpet, vårens hovedmål

Jeg har meldt meg på Reistadløpet som går av stabelen den 01.03.17. og har tenkt til å gå distansen på 34km i år. Så får vi se hvordan det går. Men jeg har og 40 dager på å komme i form, og skal jo prøve å gå to skirenn før dette som oppvarming. Skulle alt gå over forventning går jeg også det siste skirennet jeg har satt på programmet for 2017. Men Reistadløpet er hovedmålet når det gjelder konkurranser på langrenn ski.

Men har tatt det rolig den siste uken, så den uken har det kun blitt gå turer. Da jeg har hatt litt sår muskulatur og en strekk i bicepsen. Men gå turer er jo også en form for trening.

Livet er herlig på ski

 

Det er flere år siden sist jeg konkurrerte sist. Men begynte på en reise i juli i fjord, som jeg håper jeg greier å fullføre. Hoved målet med reisen er å gå ned i vekt og komme i bedre form. Men for å komme i mål har jeg lagd meg del mål underveis. Dette har både vært delmål når det gjelder vekt nedgang som har gått på fem og fem kilo av gangen. Men jeg har også lagd meg runder som jeg går, løper, sykler eller går på ski. For hver tur jeg tar, skal det gå fortere enn på den forrige turen. Noe som har ført til at distansene har blitt lengre og lengre.

Jeg vil takke de to fysioterapeutene på Balcova Tyrkia for at de fikk meg i gang i fjord sommer. Og jeg er veldig lei meg for at vi ikke treffes i 2017. For jeg hadde sett fram til å treffe dere i juni i år. Men skjønner at Rikshospitalet og seksjon for behandlingsreiser setter sikkerhet i førersetet. Men håper at vi kan treffes om ikke alt for lenge og at det roer seg i Tyrkia igjen. For ingen fortjener å leve med terror frykt rundt seg.

Og en stor takk til en god venninne, som også har hjulpet meg stort på reisen. Men jeg vil også takke andre jeg har møtt på denne reisen. Tilbakemeldingene dere har gitt meg, gjør at jeg får lyst til å stå på ende mer.

Så får vi se om jeg greier å gjennomføre vårens program.

  • Holmenkollmarsjen på 25km som går av stabelen 04.03.17.
  • Halvbirken på 28km som går av stabelen 12.03.17.
  • Reistadløpet på 34km som går av stabelen 01.04.17.
  • Spanstinden rundt på 21km, som går av stabelen 13.04.17.

Og til høsten skal jeg delta på 10km under Oslo maraton, sykle halvbirken og bestige Oslos bratteste.

Jeg gleder meg til hver enkelt konkurranse så får vi se hvordan det går. Håper jeg at jeg greier å gjennomføre alt dette, og skulle jeg greie dette. Får jeg sette meg nye mål for 2018.

Men for en kropp som var utslitt etter bare å ha gått en kilometer er dette store forandringer. Men jeg trives mye bedre på den nye vekten som ligger rundt 84 kilo. Da reisen startet veide jeg mer enn 100 kilo. Så får vi håpe at jeg greier å holde denne vekten og kanskje gå ned litt til.

Og skulle du bli fristet av noe av dette, så er det ikke for sent. Det er bare å melde deg på.

#mittlivmedas #bekhterev #trimtex #madshus #alfa #rottefella #blogg #holmenkollmarsjen #halvbirken #reistadløpet #trene #trening #langrenn #skiglede #spanstindenrundt #norge #februar2017 #prosjekt2017 #sommerkropp2017 #behandlingsreiser #balcova #tyrkia #fysioterapeut #fysioterapi #venninne #venner #mål #revmatiker #2xu #2xunorge #oakley #bergans

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg