Ble litt å gjøre i den 08.02.17. også

Tenkte at jeg måtte ut på en liten skitur i dag også, så turen gikk på nytt til Skullerud og kunstsnø løypene rundt Skullerudstua. Men turen ble kortere enn jeg hadde tenkt. Men det fine i dag er at de produserer mere kunstsnø. Så får håpe temperaturen ikke stiger.

Elsker snø og det å kunne gå på ski.

 

I dag tilbake la jeg ca. 3,26 kilometer. Og dette brukte jeg 17 minutter på. Men grunnen til at turen ble kortere en jeg hadde tenkt var at jeg falt så det sang i dag. Grunnen til dette var at jeg ikke gadd å smøre skiene på nytt, og smøringen jeg brukte på turen i går var litt for varm. Så plutselig hogd det til i en liten nedoverbakke og der lå jeg. Prøve å ta meg for, men fikk en god trøkk i den venstre skulderen. Så tenkte at det var smart å avslutte skituren etter dette.

Gjennomsnittspulsen var på 147 og makspuls på 173. Ble en veldig kort økt i dag, men all trening er bedre enn ingen trening, så får vi håpe at skulderen bare har fått seg en liten trøkk. For elsker å gå på ski, så får ta noen turer med kun en stav. For funker fint det også. Jeg forbrente 286 kalorier og fettforbrenningen av kalorier var på 18%.

Løypen er den samme, men i dag har GPS levd sitt eget liv

 

Under turen i dag testet jeg ut en ny ting. Lungpuls. Dette er et pustemunnstykke for kalde dager. Den fukter og varmer pusten som pustes inn, slik at man ikke får kald luft ned i lungene. Og ja den funket veldig bra. Lungene mine er mye bedre i dag en hva de var etter gårsdagen tur. Da hostet jeg mye, og fikk opp masse slim. Så denne vil jeg bruke mye fremover. Og skulle du ikke ha en slik lungepuls, så kan du få kjøpt den på Oslo Sportslager. Anbefaler den til alle som skal drive med trening ute når det er kaldt.

Lungpuls var kjekk å bruke

 

Gleder meg allerede til neste tur. For dette er livet og tusen takk til Oslo kommune og skiforeningen som står bak tilbudet om å lage kunstsnø løypa. Dette er den beste formen for trening som jeg vet om. Så håper at været holder seg slik at jeg kan få gått noen kilometer til. Men hadde vært fint med litt mer natur snø.

Men før dagens treningsøkt, var jeg en tur innom fastlegen for å få satt den siste jern sprøyten i denne omgangen. Så får vi håpe at jernnivået mitt har blitt bedre. Dette skal vi sjekke på neste time hos fastlegen.

Og etter timen hos fastlegen, gikk ferden videre til min fantastiske manuellterapeut. I dag jobbet vi med bevegelighet nederst i ryggen, samt brystbenet hvor jeg har en liten betennelse. Men dette er jo ingen hindring for å være aktiv og har mye mindre vondt i brystbenet etter timen. Så hun gjorde nok en gang en fantastisk jobb.

#mittlivmedas #bekhterev #alfa #madshus #2xunorge #skullerud #skullerudstua #skiforeningen #kunstsnø #langrenn #trening #hverdagsglede #skiglede #oslo #norge #februar2017 #polar #polarv800 #oakley #bergans #lillsport #rottefella #2xu #buff #prosjekt2017 #sommerkroppen2017 #blogg #natursnø #oslosportslager #lungpuls #jernmangel #fastlege #sprøyte #manuellterapi #manuellterapeut #oppsalklinikken #sarkoidose #behandling #toko #tokostaver 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg