Dagens andre økt ble i terapibassenget

Det holdt ikke med en økt i dag, så nå er jeg sliten. Men har veldig god samvittighet. For i dag har jeg trent 40 minutter på langrennsski og trent 45 minutter i terapibassenget på Diakonhjemmet.

Timen blir ledet av en fysioterapeut som viser øvelser som vi prøver å gjenskape i terapibassenget og timen varer i ca. 45 minutter. I løpet av denne tiden forbrant jeg 492 kalorier og fettforbrenningen av kalorier var på 29%. Gjennomsnittspulsen var på 132, men jeg greide å få makspulsen opp i 178. Så dette var en veldig god økt og jeg var innom alle fem pulssoner. Til de som tror at man ikke kan få opp pulsen når man trener i et terapibasseng. Dere bør begynne å forske på dette, for det er ikke noe problem å få opp pulsen. Så man kan fint få trent kondisjon i tillegg til styrke og bevegelighet.

Livet er herlig i er terapibasseng

 

Jeg bruker en kompresjonstrøye fra 2xu for å holde på plass pulsbeltet fra Polar. Dette gjør at jeg fint får registrert treningen jeg gjør. For uten kompresjonstrøyen funker pulsbeltet dårlig i denne formen for trening.
 

Etter denne uken er det åtte uker til bassenget stenger. Dette er en skam mot brukerne av bassenget. Flere av brukerne er avhengige av å trene og få behandling i et terapibasseng som holder 34 grader. Men dette har ikke Oslo kommune å tilby oss. De skal bygge tre nye bassenger i Oslo, men ingen aner når disse står ferdig. Så får håpe politikerne får ut finger, slik at vi får terapibasseng som flere va Oslos befolkning trenger for å ha en så optimale uke som mulig.

#oslorevmatikere #mittlivmedas #norskrevmatikerforbund #norge #februar2017 #sarkiodose @diakonhjemmetsykehus @revmatikerforbundet @benthoie @erna_solberg @raymond.johansen #ingamartethorkildsen @rinamariann #bekhterev #terapibasseng #varmtvannsbasseng #34grader #2xu #2xunorge #behandling #trening #polarv800 #blogg #oslo #kompresjonstrøye 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg