Årets fjerde skitur ble gjennomført 07.02.17.

De tre siste dagene har det endelig kommet litt natur snø i Oslo området og den har blitt liggende. Så i dag følte jeg det var på tide å ta en ny skitur. Turen gikk til Skullerud og kunstsnø løypene rundt Skullerudstua, for det er ikke nok snø i naturen slik at man må gå der det er en såle med kunstsnø. I dag hadde jeg gravd fram noen andre langrennsski i fra boden. Disse er litt mykere, så håper at de passer bedre til å gå på en de forrige skien. Men blir spennende å prøve, for har jo to par til i boden som jeg ikke har prøvd i år. Så det var bare å glede seg til dagens økt, for livet er herlig når man kan gå på ski.

Ble en fin tur i dag også. Livet er herlig

 

I dag tilbake la jeg ca. 6,58 kilometer. Og dette brukte jeg 39 minutter på. Hadde bedre feste en på denne forrige turen. Men dagens ski er valgt ut for tørrsnø, men det gikk greit å gå på blandingen av kunstsnø og natur snø. Teknikken og formen blir bedre og bedre for hver skitur jeg tilbakelegger, og i dag greide jeg å gå rett opp en av yten å gå fiskebein. For skiene satt bra, men hadde vært kjekt å kunne prøve dagen felleski som tar markedet med storm.

 

Gjennomsnittspulsen var på 156 og makspuls på 173. Så en fin økt og i dag gikk alt lettere. Gikk fortere og med mindre pauser, så godt fornøyd med dagens første økt. Lå for det meste i sone tre og fire, men det må til for å få økt kondisjonen. Jeg forbrente 607 kalorier og fettforbrenningen av kalorier var på 14%. Gikk litt kortere i dag, men hadde ikke tid til noen lengre økt. Så dette går fremover, men får håpe på litt mer natur snø.

Har en fin runde her som jeg liker

 

Det er utrolig godt å gå på ski igjen. Dette er den beste formen for trening som jeg vet om. Så håper at været holder seg slik at jeg kan få gått noen kilometer til.

Og dette er dagens første økt, så får legge ut neste økt etter at den er gjennomført.

#mittlivmedas #bekhterev #alfa #madshus #2xunorge #skullerud #skullerudstua #skiforeningen #kunstsnø #langrenn #trening #hverdagsglede #kronisklykkelig #kronsiksyk #skiglede #oslo #norge #februar2017 #polar #polarv800 #oakley #bergans #lillsport #rottefella #2xu #buff #prosjekt2017 #sommerkroppen2017 #blogg #natursnø

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg