SyktAktiv kurs helgen 20.01.17 til 22.01.17.

Helgen fra 20.01.17. til 22.01.17. har jeg deltatt på Sykt Aktiv mestringskurs i regi av Vestfold fylkeslag av Norsk Revmatikerforbund.

Vi bodde på Politihøyskolen i Stavern, og det var kjekt å komme tilbake hit. For her bodde jeg i to måneder i 1996. Da jeg ble utdannet til sykepleier av luftforsvaret. Men denne gange bodde vi i befalsbrakka, så litt opp fra sist jeg var her.

Kurset ble ledet av en frisklivsagent i fra Norsk Revmatikerforbund som selv har erfaring med å leve revmatisk sykdom eller muskel -og skjelettplager og en ansatt fra Norsk Revmatikerforbund. Mens det deltok 7 damer i fra Vestfold i tillegg til meg.

Her ser du kursheftet

 

Mestringskurset Sykt Aktiv er utviklet for deg med revmatisk sykdom eller muskel- og skjelettplager, i alderen 30-55 år. I kurset fokuserer vi på friskfaktorer og du lærer verktøy og metoder som gjør at du kan bruke dine ressurser for å få et aktivt og friskfokusert liv, der du bruker trening som medisin.

Jeg vil takke deltakerne for fine samtaler vi hadde i løpet av kurset. Dere er fantastiske på hver deres måte. Og takk for at jeg fikk lov til å bli kjent med dere.

Gjennom kurset får vi verktøy så vi kan bruke for å starte opp en aktivitetsgruppe der vi bor. Dette er en mulighet slik at vi kan være med å inspirere andre til å ha friskere og mer aktive liv samtidig som vi får drahjelp til å nå våre egne treningsmål.

Som kursdeltager får vi gratis tilgang til nettportalen NRFAktiv, med forskningsbasert, diagnosetilpasset treningsveiledning på nett.

Kurset skjer i regi av Norsk Revmatikerforbund ? du trenger ikke å være medlem for å delta.

Dette var første bolk med kurs for meg. For jeg ønsker å bli frisklivsagent, slik at jeg kan holde kurs og motivere andre til å komme i gang med livsstilsendring og trening. For mye av det vi gikk igjennom i helgen er ting jeg har gått i gjennom på egenhånd det siste halve året. Jeg jobber jo for å bruke trening som en del av medisinen jeg bruker. Og har noen gode ideer som jeg håper å få satt ut i live.

Helgens program

 

Så nå skal det søkes om midler i fra ekstra ekspress slik at jeg kan få begynt med et av treningsprosjektene mine. Så kommer jeg tilbake til hva dette er når søknaden er sendt og pengene forhåpentlig innvilget.

Og skulle du ønske å delta på et Sykt Aktiv kurs for å komme i gang selv. Så er det bare å ta kontakt med ditt lokale fylkeslag i Norsk Revmatikerforbund, for å høre om de har dette og skulle de ikke ha kurs. Så kan de hjelpe dere med å komme i kontakt med et fylke som holder kurs.

#mittlivmedas #bekhterev #norskrevmatikerforbund #syktaktiv #frisklivsagent #ekstraekspress #ekstrastiftelsen #kurs #mestringskurs #stavern #vestfold #politihøyskolen #norge #januar2017 #blogg  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg