Takker for nå og kanskje vi sees igjen?

Da var det på tide å ta ned juletreet. Det har stått fantastisk siden 18.12.16. og kan ikke klage på dette juletreet. Det ble hugget og kjøpt på Skui gård i Bærum den 18.12.16., og ja jeg kommer til å reise å hugge juletre i fremtiden. For dette juletreet har nesten ikke mistet barnåler, og det har holdt fargen hele tiden.

Da var pynt og lys borte

 

Men i dag var det på tide å begynne å pakke ned julen og begynte jeg med det fantastiske juletreet. Først var det å ta av pynten, så lysene før jeg gjør som jeg pleier. Jeg ribber treet til kun stammen står igjen. Og det var nå jeg så hvor fantastisk juletreet var. For det mistet ikke barnåler. Så det ble lite barnåler og feie opp. Og nå er treet borte, så da er det bare å glede seg til neste jul.

Så var bare stammen igjen

 

Men til de av dere som fortsatt ønsker å ha et “ekte” juletre som lukter godt, men som ikke ønsker å kjøpe plasttre. Og er lei av at juletreet mister fargen og barnålene for tidlig. Oppsøk en bondegård som har selvhogst. Det fins flere slike gårde rundt om kring i Norge. Dere vil da ha et tre som holder seg bedre, fordi det har stått lengre på rot. 

Dette var alt av barnåler som måtte feies opp

 

#mittlivmedas #skuigård #skui #juletre #julen2016 #blogg #oslo #norge #januar2017 #selvhogst

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg