Time hos øyelegen

Dagen i dag startet klokken 08.00 med å ringe rundt for å finne en øyelege som kunne ta inn en pasient på øyeblikkelig hjelp.

Den første jeg ringte hadde ikke noen time i dag, men jeg kunne få en time i morgen tidlig. Men de hadde kun en time ledig. Da de skulle holde stengt det meste av dagen i morgen.

Neste jeg ringte tok ikke telefonen, selv om de sa på telefonen at de åpnet klokken 08.00.

Den neste på listen åpnet ikke før klokken 10.00. Så det orket jeg ikke vente på.

Klar for time hos øyelegen

 

Da var det bare å ringe neste på listen. Her fikk jeg endelig napp, og fikk time klokken 10.30. i dag. Men fikk beskjed om at jeg ikke måte kjøre bil, så da var det bare å ringe pappa og høre om han kunne kjøre meg. Noe han svarte ja til.

Tok med meg henvisningen fra Ullevål og dro til Blikk øyeklinikk på Majorstuen. Her traff jeg en hyggelig øyelege som undersøkte øynene mine nøye. Fikk noen øye dråper som bedøvet øye. Etter disse dråpene hadde jeg problemer med å fokusere synet. Så skjønner at de sa at det ikke var smart å kjøre bil. For tror jeg ikke hadde greid å komme hjem med bilen, uten at jeg hadde bulket borti det meste på veien.

Hun fant ikke noe galt på øynene mine, men jeg skal forsete å dryppe øynene i to uker til. Den første uken skal jeg dryppe øynene fire ganger om dagen. Mens den andre uken skal jeg dryppe øynene to ganger om dagen. Etter dette skal jeg leve som normalt, men skulle jeg tilbakefall og de samme symptomene igjen, skal jeg ta direkte kontakt denne øyelegen.

#mittlivmedas #regnbuehinnebetennelse #øyelege #blikkøyeklinikk #iridocyklitt #bekhterev #oslo #norge #blogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg