Neste etappe på reisen går til Ullevål sykehus

Kom hjem klokken 02.52. i natt etter at jeg hadde vært noen timer på legevakten i Storgata noen timer i natt. Herfra fikk jeg en henvisning til øyelege på Ullevål sykehus.

Timen er klokken 08.00, og taxien de har bestilt til meg skulle komme klokken 07.15. Men har ikke sovet noe godt i natt. Så vokser klokken 06.40. i god tid før taxien skulle komme.

Men er veldig sliten nå og øyet verker fortsatt. Så får se hvordan dagen i dag går.

Har tatt med meg litt frokost, for orket ikke noe mat. Ble to store gulrøtter og en flaske vann.

Da var det bare å vente på min tur

 

Ankom øyeavdelingen på Ullevål klokken 07.35. Så ute i god tid. Får se hvor lenge jeg må vente i dag, før jeg kommer inn til lege. For jeg stod ikke på listen til sykepleier. Der stod det fire andre navn.

Men får prøve å slappe av litt, men ikke lett når enkelte andre pasienter bråker ujevnt og ikke skjønner at de er på et sykehus.

Ferdig klokken 08.52. og svaret var regnbuehinnebetennelse. Så da kan jeg krysse det av på listen også. Fått beskjed om at jeg skal oppsøke en øyelege senest til onsdag. Så skal nok få neste uke til å gå også.

Fikk resept fra øyelegen på Isopto-Maxidex dråper og Ultracortenol salve. Fikk noen dråper med meg av legen også, Cyclopentolate Hdrochloride. Men da jeg kom ut fra legen og spurte en sykepleier om veien ut fra sykehuset. Ga hun meg både salve og dråper. Så tusen takk, nå sparte jeg litt penger.

Dette ble dagens fangst, så nå skal det dryppes og smøres

 

Men fikk ikke noen taxi hjem igjen, noe jeg syntes var rart. Men lite jeg fikk gjort med dette. Jeg spurte i hvertfall, så da får jeg heller kjøre trikk, t-bane og buss. Er jo billigere, men med tåkesyn på et øye. Er det ikke så lett å gå rundt. Men jeg kom meg hjem.

Men har ikke tid til dette, jeg skal jo komme i form.

 

#mittlivmedas #bekhterev #regnbuehinnebetennelse #revmatiker #oslo #norge #sykehus #øyelege #ullevålsykehus #ultracortenol #isoptomaxidex

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg