Årets første time hos manuellterapeuten

Da skal det bli godt å komme til manuellterapeuten igjen. Det er fjorten dager siden jeg var der sist. Og nå lystrer ikke kroppen lengre. Så får se hvordan dette går, men håper at manuellterapeuten kan hjelpe meg litt på vei. For smerter i kroppen er ikke noe å hige etter.

Ble ingen løpetur som oppvarming i dag, da kroppen ikke lystrer. Men jeg gikk til timen istedenfor å kjøre bil. Men med været som er ute, så skulle jeg ha kjørt bil. Men man lærer så lenge man lever.

Manuellterapeuten gjorde en fantastisk jobb. Jeg hadde en liten låsening i nakken og øverst i ryggen. Som hun jobbet godt med, og kjenner at nakken er blitt veldig mye bedre etterpå. Så får jeg glede meg til neste time, som er i neste uke.

Ikke helt i form, men skal bli godt med en time hos manuellterapeuten

 

I dag var også første gang hvor jeg måtte betale for timen hos manuellterapeuten. Dette etter at diagnoselisten for fri fysioterapi er ble borte den 31.12.16. Så i dag kostet timen meg 218,- Det vil si at når jeg går en gang i uken, så har jeg frikort 2 innen 10 uker. Dette skal jeg greie å overleve. Og skulle jeg få behandlingsreiser til utlandet, så vil jeg få igjen hele beløpet jeg legger ut for der. Så da er det ikke noe å klage på. Så får krysse fingrene for tur.

For det er flere områder på kroppen som trenger behandling, men man kan jo ikke fiske alt på en time. Men vi er enige om at vi tror det er bekhtereven som herjer med kroppen min, og vi lurer på om de nye sprøytene gjør jobben sin godt nok. Så skal ta det med ro fremover, me ta noen blodprøver hos fastlegen.

De fem første ukene med Cosentyx, så satte jeg sprøyte en gang i uken. Men nå skal det gå fem uker mellom hver sprøyte, men tror dette intervallet er for lang. Så dette skal jeg ta opp med revmatologen på neste time som er i februar.

 

#mittlivmedas #bekhterev #manuellterapi #manuellterapeut #cosentyx #revmatolog #revmatiske «anklyserendespondyloartritt #behandlingsreiser #diagnoseliste #frifysioterapi #bergans #bergansofnorway #biologiskmedisin 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg