Sunne og gode rundstykker

Da var julen og nyttår helgen over for denne gangen. Så nå er det bare å prøve å komme i gang igjen med de vanlige dagene. Men mine dager er ikke vanlige. Jeg jobber fortsatt for å komme i bedre form og skal fortsatt ned noen kilo til. Så nå skal jeg igjen tilbake til å spise sundt.

Så da tenkte jeg at jeg kunne prøve ut denne oppskriften på rundstykker. 

Dette er magre og fine rundstykker som smaker veldig godt. Så her skal det ikke stå på kaloriene. Du kan også velge å bruke glutenfri havregryn slik at de som har gluten allergi også kan spisse dem. 

Rundstykker klare for steking

 

Oppskriften:

  • 200 g mager cottage cheese
  • 400g havregryn
  • 4 egg
  • 1 ss bakepulver
  • 0,5 ts salt

 

Slik gjør du:

Putt alt i en bolle og bland det med en stavmikser. Du kan også bruke enn kjøkken maskin til å blande det med. Stekes på 180 grader på varmluft i 20 minutter.

Ferdige rundstykekr

 

I dag hadde jeg julebrunost i fra Tine på rundstykkene. Det var en himmelsk kombinasjon.

Dette smakte godt

 

#mittlivmedas #hjemmelagde #rundstykker #kenwood #kmix #julebrunost #tine #sunnerundstykker #glutenfri #glutenfrie

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg