Hjemmelagde karbonadekaker

I dag hadde jeg egentlig tenkt meg å ha fisk til middag, men slik gikk det dessverre ikke.

Grunnen til dette er at jeg i dag har måttet passe min niese Maria en ekstra dag, så når hun er hos meg pleier hun å få lov til å bestemme hva vi skal ha til middag.

I dag ønsket hun kjøtt kaker, med potetstappe og gulrøtter til. Så da var det bare å forandre på menyen.

Men jeg byttet ut kjøttdeig med karbonadedeig for å få litt mer kjøtt, og potetstappen ble laget av mandelpoteter.

 

Min oppskrift på karbonadekaker er som følger.

  • 400 g karbonade deig.
  • 1 stort egg
  • 1 ts salt
  • 1 ts pepper
  • 2 ss potetsmel
Dagens tallerken med hjemmeladge karbonadekaker

 

Stekes på begge sider i en stekepanne, før de puttes inn i ovnen på 200 grader i ca. 15 minutter.

 

Mandelpotetene skrelles får de blir kokt i ca. 10 minutter, putter så oppi litt melange smør. Før alt moses med en stavmikser.

Gulrøttene skrelles og kokes. Men jeg tar de opp mens det er litt motstand i dem.

 

Og hva skal jeg si når Maria spiser mer enn meg til middag. Da har jeg vel laget noe hun liker.

Men jeg fylte 50% av tallerkenen med salat. Noe jeg gjør til det meste jeg spiser for tiden. 

 

#mittlivmedas #rema1000 #gulrøtter #mandelpotet #potetstappe #karbonadekaker #niese #hjemmelagd 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg