Treningstur i tåkeheimen

På mandager pleier jeg å ha behandling/trening i terapibassenget på Diakonhjemmet sykehus. Men siste gang for 2016, var i forrige uke. Så da får jeg se hva jeg finner på i dag. For kroppen trenger å bevege seg.

Og nå går vi jo snart inn i noen dager hvor det blir mye sitting, så får prøve å få beveget meg litt før julen kommer for fult.

Så i dag blir det en tur i Østmarka. Skulle gjerne tatt på meg ski, men dette lar seg ikke gjøre. Da det er dårlig med snø. Men mulig jeg trenger nye ski også, da jeg har gått ned noen kilo siden sist vinter.

Så da får vi heller ta joggeskoene fatt, selv om været ikke viste seg fra sin beste side. Men det finnes ikke dårlige klær, bare dårlig vær. Så glad jeg har gode klær.

En glad gutt ute i skogen

 

Runden i dag ble på 11,08 kilometer, så litt sliten nå. Leggene sa tak for seg etter ca. 7 kilometer, så det var tungt den siste biten. Men jeg kunne jo ikke sette meg ned i skogen, men det ble rask gange de siste kilometerne.

 

Dagens runde, Nøklevann rundt

 

Distansen ble unnagjort på 1 time og 50 minutter. Kunne gått fortere hvis man ikke stopper opp og tar bilder, samt fikk en telefon under veis som jeg også møtte svare på. Men litt av grunnen var at det også var veldig glatt på røtter og steiner, samt at det var noen trær som hadde falt ned slik at jeg fikk en ny utfordring. Men en utfordring sier man aldri nei til.

 

Overvann på skogsbil veien

Dagens utfordring, kommer jeg igjennom
Islagt Rundtjern

 

Glad jeg hadde på meg terreng skoene mine med vibram såle i fra Hoka one one. Dette gjorde at jeg hadde ok feste, men lurer på om jeg må få meg et par løpe sko med pigger.

 

Islagt Nøklevann i tåka

 

Maks puls ble på 177, og snitt pulsen på 159. Så det ble en veldig god økt. Kroppen forbrant 1678 kalorier og fettforbrenningen av kalorier var på 16%.

 

Islat Ulsrudvannet

 

Men for å bli fornøyd meg et av neste års mål, føler jeg at jeg bør prøve å komme under 1 time og 30 minutter på denne distansen. Og målet er 10 kilometer under Oslo maraton. Så har litt å jobbe med fremover. Får prøve å ta en tur snart uten å ta bilder. Men må jo dokumentere at jeg er ute på tur.

 

#mittlivmedas #bekhterev #østmarka #nøklevannrundt #polarv800 #craft #2xu #hoka #treningsglede #trene #løpetur #oslomaraton

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg