Time hos lungelege på Ullevaal sykehus

Så var vi kommet til timen hos lungelegen på Ullevaal sykehus. Så da var det bare å sette seg i bilen å kjøre til timen i dag. Skulle få svar på CT bildene med kontrastvæske som er tatt, samt at jeg skulle ta noen pusteprøver før jeg skulle til legen.

Klar som et egg for en ny legetime

Kom litt tidlig frem til timen, men slik er livet mitt. Jeg kommer heller litt tidlig en for sent til avtaler. Men det positive opp i dette var at jeg kom inn 20 minutter før til pusteprøvene jeg skulle ta. Så dagens første positive opplevelse var unnagjort. Problemet var bare at legen ikke var i rute. Så jeg måte vente på han i 20 minutter, så da var jeg plutselig 20 minutter etter skjema igjen. Men bedre at legen er nøye, en at jeg blir tidlig ferdig. Og han ble mere forsinket etter at jeg var innom.

Da er vi i gang med pusteprøver

Den største lymfeknutene som jeg har i lungene er blitt 2mm større siden jeg tok bilder i 2009. Så dette vil legen undersøke videre. Dette for å være føre var, hvis det skulle være noe jeg vet det ikke er nemlig lungekreft. Denne diagnosen fikk jeg første gang i 2004, men hadde jeg hatt lungekreft ville jeg vært død for lenge siden. Så lenge jeg ikke har fått noen form for behandling. Så dette har jeg ikke. Men fint at legen vil følge med på dette.

Ellers var pusteprøvene mine fine, så skal fortsette med medisinen jeg bruker. Men følger ikke helt legenes råd her. Grunnen til dette er at jeg selv har funnet det jeg mener er en optimal medisinering av kroppen min, og legen så det var greit å forsete med dette.

Så neste lege time hos lungelegen er desember 2017. Men det skal gå bra for 2017 blir mitt år. Med mange flotte og positive opplevelser, som jeg bare gleder meg til.

#mittlivmedas #bekhterev #sarkoidose #lungesyk #ctrøntgen #ullevaalsykehus #lungelege #desember2016 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg