Kristiansand 12.11.16.

Da gikk ferden tilbake til Kristiansand. Truen denne gangen skulle skje med tog. Men tror du at NSB har tog i rute en lørdags morgen. Nei da, de er forsinket som vanlig. Men hva gjør vel det når man har god tid. Etter forsinkelsen på ca.30 minutter ankom jeg Kristiansand togstasjon. Nå var det bare å ta bene fatt og komme seg bort til hotellet som jeg skulle overnatte på.

Utsikt fra rommet mot Odderøya

Jeg hadde valgt samme hotell som sist jeg var i Kristiansand, Scandic hotell Bystranda. Hotellet ligger helt ned ved vannet, og har en fantastisk utsikt.

Grunnen til dette var at jeg denne gangen skulle teste ut det jeg ikke fikk testet ut sist jeg var i Kristiansand. Nemlig Aquarama, som ligger veg i veg med hotellet. Her det badeland med svømmebasseng, sklier og stupetårn, samt spa avdeling med terapibasseng og et treningssenter.

Hotellet har avtale med Aquarama om at gjester kan få bruke badeland og treningssenteret så mye de orker. I tillegg har gjestene gratis adgang på Spa og de får 20% på behandlinger. Så nå skulle jeg teste ut litt av det Aquarama har å by på.

Etter at jeg hadde fått rommet mitt, hadde jeg egentlig tenkt til å slappe litt av før jeg skulle spise lunsj og så trene. Dette gikk dårlig da jeg ble liggende å snakke på messinger på telefonen. Men alltid hyggelig å prate.

Slik så rommet ut, så her får jeg vel sove

Men etter hvert begynte magen å rope etter mat, så da gikk turen til Subway for å kjøpe en bagett og så videre til Rema 1000, for anskaffelse av litt frukt og vann.

Etter at lunsjen var fortært var det bare å komme seg tilbake til hotellet. Nå var det på tid å trene. Så jeg hoppet i treningstøyet og joggeskoene, og pakket en pose med badebukse, et håndkle, to bananer og en drikkeflaske. Ruslet så bort til treningssenteret på Aquarama. Det fine er at man kan gå innendørs til treningssenteret. Den eneste svakheten som jeg fant var at det ikke var heis opp, men kun trapper. Men dette gjør jo ikke noe for meg. Det gir jo bare noen ekstra skritt. Men for personer som er dårlig til beins er dette en minus.

En lykkelig fyr på en tredemølle

Fikk låne en nøkkel, slik at jeg fikk låst inn badebuksa. Før turen gikk videre til tredemølla. Her ble jeg i en time. Økten ble anstrengende men det var hele planen med den. Gjennomsnittspulsen var på 138, mens maks pulsen var på 168. Det ble forbrent 577 kilokalorier og fettforbrenningen av kalorier var på 25%. Distansen som ble tilbakelagt på tredemølla ble 6,66 kilometer. Så godt fornøyd med dagens økt.

Eget rom for gruppetimer på tredemølle

Her er det nok av utstyr så du kan finne noe som passer for deg.

Etter økten ruslet jeg ned en etasje til Spa avdelingen. Her fikk jeg utlevert et håndkle og et par slippers. Så bar det inn i garderoben. Her ble det skiftet til badebukse får jeg stupte inn i dusjen.

Bilde av jacuzzien

Det første jeg testet ut var jacuzzien. Den holdt en temperatur på et sted mellom 36 til 38 grader. Her var det fantastiske dyser, som fisket en dårlig rygg. Etter dette bar det videre inn i gemakkene. Her var det bare å velge. det fantes badstue for enhver smak.

Det første jeg testet ut varen badstue som holdt 65 grader. Her var det lukt av eukalyptus og denne skulle være slimløsende og avslappende. Ble sittende i 15 minutter.

Etter dette bar det inn i Tropicana opplevelsen dusj. Men denne fikk jeg ikke mye ut av. Så ble det et glass med vann. For når man svetter mye, er det viktig å få i seg nok vann. Så ble noen glass i løpet av oppholdet her.

Den neste jeg testet ut var en saltvannsbadstue som holdt 45 grader. Her komme det saltvannsdamp ned fra taket. Som er bra for luftveiene og er slimløsende. Er også helende på hudproblemer. Her ble jeg sittende i 10 minutter.

Så bar det inn i en badstue som holdt 80 grader. Her var det varm men godt. Men kroppen begynte nå å si ifra om at nok var nok. Den begynte på nytt å skrike etter mat, men jeg holdt ut i 10 minutter.

Det siste jeg testet ut, før jeg var ferdig var en dampbadstue som skulle åpne porene. Her ble jeg i 7 minutter. Før jeg skiftet og gikk tilbake til rommet mitt, hvor jeg dusjet før jeg spiste litt frukt først. Før jeg avsluttet måltidet med litt bakervarer fra den lokale bakeren. Litt usunn går det jo an å være.

Det eneste måltidet jeg spiste på hotellet denne gangen var frokost, og den står ikke tilbake for noe. 

Min konklusjon på dette hotellet og Aquarama som ligger vegg i vegg, er at skal du til Kristiansand og skal bo på hotell er dette hotellet å velge. Hotellet er perfekt for en romantisk weekend for deg og en du er veldig glad i. Her kan dere få par behandlinger på spaet og nyte en fantastisk by sammen. Og skulle dere være glade i å svømme eller trene kan dere også gjøre dette. Så jeg bukker rom her også neste gang jeg er i Kristiansand. 

#mittlivmedas #bekhterev #kristiansand #aquarama #trene #spa #hverdagsglede #badstue #scandishotell #bystranda #svømmehall #treningssenter #tredemølle #polarv800 #polarm600 #hokaoneone #hoka #2xu #nike #oakley #terapibasseng

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg