Dimmelenke for bassenget på Diakonhjemmet

I dag har jeg vært og trent i terapibassenget på Diakonhjemmet sykehus. Det vår godt å være i gang igjen, men også litt trist. For sykehuset har valgt å legge ned bassenget fra 10. april 2017. Det vil si at jeg nå har kun er 20 uker igjen med trening i terapibasseng for meg.

Fotograf: Jan Halvard Relbe-Moe

Jeg vet ikke hvordan livet mitt vil bli uten terapibasseng. Grunnen til dette er at jeg har gått i terapibassenget på Diakonhjemmet sykehus siden 2004, når jeg fikk diagnosen AS. I starten gikk jeg på dagtid og hadde dette gratis på rekvisisjon i fra fastlegen. Men denne ordningen ble borte i 2010. Jeg sluttet da å gå på dagtid, grunnen til dette var at jeg ikke hadde råd til å betale for å gå i terapibassenget. Bekhterevforeningen Oslo og omegn hadde da begynt å leiebassenget på kveldstid av sykehuset, så som ansvarlig for dette fikk jeg fortsatt trene i bassenget. Men nå blir også dette tilbudet borte.

Så hvordan dette vil slå ut på kroppen vet jeg ikke, men det jeg vet er at jeg i perioder har jeg ikke gått i terapibassenget. Grunnen til dette er at jeg ikke har kunnen trene når jeg har hat infeksjon i kroppen. I disse periodene har jeg blitt stivere i kroppen, samt at jeg har fått mer smerte. Dette fører igjen til dårligere søvn som igjen går ut over livskvaliteten. Så hvordan liv jeg vil få nå vet jeg ikke.

Men gleder meg ikke, men håper at politikerne i Oslo tar sitt ansvar og skaffer et terapibasseng til revmatikerne i Oslo. Men problemet er at vi trenger et terapibasseng som holder 34 grader. Men får prøve å leve i håpet til vi vet noe annet

#mittlivmedas #blogg #bekhtereb #sarkiodose #oslorevmatikere #terapibasseng #diakonhjemmetsykehus #norskrevmatikerforbund @osloarberiderparti @oslohøyre @oslofrp @oslovenstre @oslosv

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg