Hjemmelagde glutenfrie knekkebrød

Lagde et parti med glutenfrie knekkebrød i går og et nytt parti i dag også. Grunnen til at jeg lager glutenfrie knekkebrød er at min pappa har glutenallergi, samt at jeg skal sende noen av knekkebrødene til en venninne.


Hjemmelaged boks, slik at man ser forskjell
 

Oppskriften jeg har brukt fant jeg hos Grete Roede. Men gjorde litt om på den.

Og ja, knekkebrødene smakte veldig godt.

Så hvis dere ønske rå prøve på dette selv, så tror jeg at de fleste av dere greier å få til dette selv. Og sunnere knekkebrød skal du lete lenge etter.


Klare for stekking

 

Oppskrift.

  • 3 dl. Havregryn glutenfrie
  • 3 dl. Jytte mjøl
  • 2 dl. Solsikkefrø
  • 1 dl. Sesamfrø
  • 1 ts. Salt
  • 1 ss. Fiber husk
  • 7 dl. Vann
  • Jeg puttet også litt honning oppi.

Fordel på 2 brett med bakepapir, og del opp. Funker fint å bruke et pizzahjul.


Ferdige knekkebrød

Steking:

Varmluft 160 grader i 60 minutter. Skift plass på platene etter 30 minutter.

Etter steking sett ovnen på gløtt og la de stå til ovnen er blitt kald.

#mittlivmedas #hjemmelagdeknekkebrød #glutenfrie 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg