Hjemmelagde knekkebrød

Da kroppen begynner å komme seg litt etter lungebetennelsen, men ikke klar for trening enda. Så man finne på noe annet for å få tiden til å gå. Så i dag har jeg laget knekkebrød.


Ferdig knekkebrød med Jarlsberg ost, med fersken og aprikos syltetøy
 

Dette har jeg aldri gjort før, så var spennende å gjøre noe nytt, og spennende å smake etter at de var ferdige. Oppskriften jeg har brukt, fikk jeg av en revmatiker venninne helgen jeg var på det blide Sørlandet. Så tusen takk for oppskriften.

Og ja, knekkebrødene smakte veldig godt.

Så hvis dere ønske rå prøve på dette selv, så tror jeg at de fleste av dere greier å få til dette selv. Og sunnere knekkebrød skal du lete lenge etter.


Fin boks kjøpt på kitchn
 

Oppskrift.

  • 2 dl. Havregryn
  • 2 dl. Grov sammalt rug
  • 2 dl. Solsikkefrø eller 1 dl. Solsikkefrø og 1 dl. Gresskarkjerne
  • 2 dl. Sesamfrø
  • 2 dl. Havrekli
  • 1 dl. Kruskli
  • 1 dl. Kvernet linfrø
  • 1 ts. Salt
  • 7 dl. Vann
  • Jeg puttet også litt honning oppi.

Fordel på 2 brett med bakepapir, og del opp. Funker fint å bruke et pizzahjul.


Ferdige knekkebrød
 

Steking:

Varmluft 160 grader i 60 minutter. Skift plass på platene etter 30 minutter.

Etter steking sett ovnen på gløtt og la de stå til ovnen er blitt kald. 

#mittlivmedas #hjemmelagdeknekkebrød #jarlsberg #kitchn #lerum 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg