Testing av ny manuellterapeut

Etter løpeturen den 02.09.16 har jeg slitt litt med knær som knirker, så la ut på Facebook om det var noe jeg skjente som viste om en god manuellterapeut i mitt nabolag på Oppsal. Fikk da anbefalt en dame på Oppsalklinikken, så ringte ditt dagen etter for å bestille time hos henne. Men ble positivt overrasket da jeg fikk timen den 12.09.16. så takket ja til timen. For har hørt at det er vanskelig å få time hos fysioterapeut og manuellterapeut i Oslo.

Så i dag skulle jeg endelig til manuellterapeuten, og gikk ditt med godt mot. Hun undersøkte kroppen min nøye etter at jeg hadde fortalt min historie. Etter undersøkelsen sa hun at jeg er i god form og at det ikke er noe farlig med lydene som knærne gir. Men fikk noen øvelser som jeg skulle ta til neste time, samt at hun sa jeg burde kjøpe en Casall Foam Roller. Denne vil hjelpe meg med å få styrket kjernemuskelaturen samt myket opp litt stive muskler og muskelfester. Så da er det bare å dra på handletur en dag, for fikk prøve denne i dag, og den funket bra på de øvelsene jeg fikk.

Gleder meg til neste time allerede, så får vi se om vi greier å få bort lyden som kommer fra knærne.


Casall Foam Roller

Så nå er det bare å putte de nye øvelsene inn i treningsprogrammet som jeg driver og lager. Ser ut til at det blir program for to dager. Den ene dagen vil gå med til øvelser med strikk, mens dag nummer to vil gå med til øvelser på gymball. Alt dette for å styrke kjernemuskelaturen. I tillegg til dette blir det to dager med gruppetrening i varmtvannsbassenget på Diakonhjemmet, en løpetur i Østmarka og en sykkeltur i Østmarka. Så da er den kun en dag igjen av uken, og får se om jeg får råd til å fylle denne dagen med medisinsk yoga.

#oppsalklinkken #mittlivmedas #casall #manuellterapeut #bekhterev #diakonhjemmet #varmtvannstrening #varmtvannsbasseng #gruppetrening 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg