Årets andre sykkeltur i Østmarka

I dag var det bare å nyte siste rest av sommeren. Dette ble gjort ved at jeg tokk sykkelen ut, og tok en tur i Østmarka. Men før turen starte byttet jeg ut pedalene på sykkelen. Grunnen til dette var at jeg slett på forrige tur med å få festet skoene i pedalene. Så da var det bare å kjøpe inn et par nye pedaler. Valget falt på Shimano PDM8000 XT, og det var ikke noe dumt valg. Men det lønner seg å sjekke pris på nett, før man går ut og handler. Fant disse på tilbud hos XXL, men da jeg kom til kassen skulle de ha 200,- mer enn hva som stod i deres egen nettbutikk. Men fikk den prisen jeg skulle, så ingen ting å klage på. Bortsett fra at XXL, burde ha riktig pris i butikken også.

Da pedalene var montert på sykkelen og nye cleats montert på skoene var det spennende å se om dette ville funke bedre enn de gamle pedalene. Disse pedalene kan jeg anbefale til alle som ikke vil putte for mye penger i en pedal. Skoene satt som støp, slik at tråkket ble mye bedre.

Så turen ble på 6,1 kilometer, og i dag ble den unna gjort på 31,46 minutter. Så en god forbedring i fra forrige tur. Snittpulsen var på 156, så presset meg godt i gjennom hele turen. Makspulsen ble på 174. Jeg forbrant 465 kalorier og fett forbrenningen av kalorier var på 14%. Maks farten på turen ble på 48,5 kilometer i timen, men da var det så vit jeg greide en sving jeg hadde glemt.


Bilde av Rundtjern i Østmarka

Så da har jeg satt meg et nytt mål, og det er å komme ned mot 20 minutter på denne turen. Dette med stopp for å ta bilder. Når dette er nådd, vil turen bli utvidet slik at den blir lengre. Neste mål er Nøklevann rundt. Men får se når vi greier dette.


Fortsatt lite vann i Nøklevann

Men med god hjelp fra min personlige coach, som kommer med gode oppmuntringer hverdag, skal jeg prøve å nå mine mål. Men det er vel snart på tide at coachen og jeg treffes igjen, slik at vi kan trene sammen. Er jo mye mer moro og være to enn en når man trener. Ser frem til at vi igjen kan trene sammen og håper det ikke blir så lenge til.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg