Årets tredje løpetur i Østmarka

Etter lege time og et lite møte i dag ble det ca 12000 skritt da jeg droppet først droppet bussen i dag tidlig og gikk til Tveita istedenfor. Gikk fra Majorstuen ned til Professor Dahls gate 32, og derfra ned til fastlegen. Det siste på turen ble at jeg gikk av en holdeplass før på t-banen og gikk hjem.

Men da jeg kom hjem følte jeg at jeg måtte gjøre noe mer. For følte at kroppen ikke var klar for å sette seg ned å se på TV. Så da var det bare å tape knærne og sette compeed på helene og skifte til løpe tøy. For i dag skulle jeg teste ut mine nye joggesko. Hoka Speedgoat som er en løpe sko for terrenget da den har Vibram såle og litt mindre demping en sko som er laget for asfalt. Prøvde også noe nytt i dag, nemlig løpe med musikk på ørene. Funket veldig bra det, men hadde vært enda bedre å kunne tatt turen sammen med noen andre da jeg liker å skravle.


Litt møkkete sko etter dagen tur

Var litt spent før turen i dag, da jeg hadde gått en del i dag, samt at jeg skulle løpe med nye sko. Turen startet bra, men da jeg kom inn på skogstiene var det mye gjørme og det var veldig mange glatte røtter. Så dette førte til at skoene fikk kjørt seg og de holdt neste hva de skulle. Det eneste problemet var da jeg skulle prøve å hoppe over litt gjørme og inn på en sliten trebru. Jeg traff trebrua men det var ikke med føttene, da de gled unna, så havnet på skinka. Kom meg opp på beina igjen, så turen fortsatte. Men da jeg kom ut på parkeringsplassen til Østmarksetra merket jeg fort at dette ikke var noen løpe sko for asfalt, men når været er dårlig er det bedre å ha godt feste i skogen, enn en god sko for asfalt. Det meste av turen foregår jo i skogen.


På brua til venstre la jeg og kavet

I dag gikk det også unna. Det ble ny rekord på 4,5 kilo meteren min. I dag brukte jeg 42 minutter og forbrant 720 kalorier. Fettforbrenningen av kalorier var på 11%. Snittpulsen var på 164 og makspulsen var på 183. Så i dag gikk det unna, men skal jobbe for å prøve å komme meg ned mot 30-35 minutter. Greier jeg dette skal jeg være fornøyd.


Litt vått i Østmarka i dag
 

#mittlivmedas #østmarka #bekhterev #sarkiodose #oslosportslager #hokaoneone 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg