Årets andre treningstur i Østmarka

I dag skulle jeg prøve å sette ny rekord på runden min i Østmarka, men var litt usikker før jeg startet. Grunnen til dette var at jeg hadde fått tre gnage sår på føttene etter gårdsagen tur. Så var usikker på hvordan dette ville gå, men etter at føttene var tapet inn med Compeed og løpebeltet fra Nathan fylt med vann og litt niste hvis jeg skulle få brukt for dette. Men før turen startet tapet jeg også knærne, slik at de ikke skulle bli belastet for mye. Så bar det ut i skogen, med mine Hoka løpesko på føttene.


Knær tapet og klar for tur.

Turen startet bra på grus stien, men da jeg tok av for å følge den rød merkede stiene i skogen. Fikk jeg en liten overraskelse. For i det var mer gjørme i løypa, samt at røttene var veldig glatte. Så her var det bare å prøve å ikke bli alt for våt av gjørma, samt ikke vrikke anklene.


Litt mye gjørme i dag

Men turen gikk bra, man måtte bare finne alternative veier i skogen. Men dette var ikke noe problem, selv om noen trær ble veldig nærgående. Å løpe i marka er en befrielse. Her kommer naturopplevelsene på løpende bånd, så både kropp og sin blir fylt med herlige naturbilder. Det eneste problemet er at man bruker litt lengre tid når man også skal ta bilder. Men da jeg kun bruker min Iphone 6, så har jeg ikke mye fotoutstyr å bære på.

Men til å være en lørdag, var det få personer ute på tur, så jeg fikk mye plass å boltre meg på.


Mye plass og boltre seg på.


Bilde av Skøyenpytten.


Bilde av Kattepytten

Så etter en liten stund i skogen kom jeg ut på parkeringsplassen til Østmarksetra. Herfra bar det i fullfart nedover mot rundkjøringen på Ulsrud, før jeg fulgte Hellerudveien til jeg var hjemme. Sist jeg tok denne turen brukte jeg 58 minutter, så hadde et mål om å slå dette.

Dette greide jeg med bravur. I  dag brukte jeg 46 minutter, forbrant 706 kalorier. Snittpuls på 160 noe som førte til en fettforbrenning av kalorier på 13%, så løp med litt høy plus. Men dette måtte til for å sette ny rekord. Gjennomsnittsfarten var på 10,14.

Jeg presset meg maks i dag, så godt fornøyd med turen, selv om jeg var veldig sliten da jeg kom hjem. Men en lang dusj, samt litt mat og drikke fikk kroppen fort i gjenge igjen. Men dette må til for at jeg skal komme i enda bedre form, så det er bare å stå på og holde formen jeg fikk på behandlingsreiser og kanskje forbedre den enda mer. Slik at jeg kan gå vinteren i møte med bedre kondisjon, mindre smerter og mindre vekt å bære på.  
 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg