Dagens treningstur i Østmarka

Etter fire uker på behandlingsreiser, og litt ferie med familien har jeg vært hjemme noen dager. I dag tilsa været at det var på tide å komme seg ut i marka igjen.

Men denne gangen har jeg ikke med min personlige trener og motivator, som jeg hadde med meg på behandlingsreiser. Så blir spennende å se hvordan det går. Men jeg fikk en fin oppmuntring på telefon i går, så ga meg ut i marka med godt mot. Jeg tok med meg hunden min, en tibetansk spaniel på 8,5 måneder. Hun heter Clara og dette var første gangen hvor vi skulle prøve å løpe i bånd. Men turen gikk overraskende bra, selv om jeg ikke tapet knærne før jeg startet.  

Clara, klar for tur.

Vi var ute i 58 minutter og tilbakela 4,5 kilometer. Toppfarten ble 11,5 kilometer i timen og snitt farten 4,6 kilometer. Man må jo gi tid til hunden, slik at hun kan gjøre fra seg når hun ønsker dette, samt at hun trengte litt drikke under turen også. Men fikk forbrent 811 kalorier og hadde en fettforbrenning på 18%, så godt fornøyd med turen. 


En liten bekk, som vil frem i marka.

Plutselig finner man slike perler inne i marka

Litt vått i marka etter regnværet som har hvert i det siste.

Skulle du gå deg bort, er det bare å følge merkede løper.

Etter hjemkomst ble det 20 minutter med slynge og treningsball øvelser for å styrke kjernemuskelaturen.

Det er bare å stå på, for jeg har lagt meg to mål som jeg skal nå. Det første er å komme under 90 kilo. og det neste er å stabilisere vekte på ca 85 kg. Så vi får se hva fremtiden vil bringe.

Det fine med å bo i Oslo er at det er kort vei til skogen og marka. Jeg bor på Trasop/Oppsal og er her ligger det uante turmuligheter rett uten for døra. Så det er bare å ta bene fatt. Men for at menigmann skal ha gleden av dette gjør Den Norske Turistforening en fantastisk innsats. Så tusen takk for jobben dere gjør.

Men håper at jeg kan få med min personlige trener og motivator på tur i Østmarka ved en senere anledning. Hun vil bli positivt overasket over hva som ligger rett uten for døra her i Oslo.

6 kommentarer
    1. Tommel opp 👍 for den gode innsatsen etter Balcova 😉. Jeg heier på deg og du klarer de målene du setter deg 💪👌

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg