Behandlingsreiser dag nr.4 første behandlings dag

Da er første behandlings dag over. Kroppen skjenner at den har blitt brukt, men det har vært en myk start på behandlingen.

Jeg hadde havnet på gruppe A, som er lett AS trening. Men tenkte at jeg fikk prøve en dag og se hvordan det var. Så dagen startet med gruppe trening i varmtvannbasseng, før det var parafinbehandling på ryggen. Etter dette bar det til massasje, før det var gruppe trening i sal. Etter 25 minutter med gruppetreningen i sal viste pulsklokken min Polar V800 at jeg hadde brukt 115 kalorier. Dette var ikke mye og rope hurra for, så nå måtte jeg tenke meg om for skulle jeg fortsette med å være på gruppe A eller skulle jeg prøve å bytte.

Etter lunsj bar det av sted til første time med individuell fysioterapi. Her blir det sjekket styrke og bevegelighet, samt hvor stive/myke vi er. Vi setter oss også et mål for oppholdet, samt blir enige om hav som er viktigst å reparere.


Her måler fysioterapeut Özlem om jeg har styrke og bevegelighet i beina.

Her blir det sjekket bevegelighet i hoften.
 

 

Her blir det sjekket bevegelighet i skulder. 


Her blir det sjekket styrke i bakside lår.

Her sjekkes styrke i armer

Her sjekker vi bryststørrelsen, neida bare tuller. Vi sjekker hvor stor bevegelighet jeg har i brystkassen. Gjøres ved at jeg trekker pusten inn og slepper den ut. Özlem sjekker forskjellen på. 

Her skal jeg prøve å ta i bakken. Det går nesten.

Her måles avstanden mellom beina, når jeg skrevet så godt jeg kan.

Skal bli godt å se om jeg også i år greier å ta i bakken etter fire uker med behandling. Gleder meg til å gjøre alt Özlem vil ha meg til å gjøre. Vi skal ha det gøy men jeg skal få slite i fire uker.

#mittlivmedas #bekhterev #sarkiodose #tyrkia #balcova #izmir #behandlingsreiser #rikshospitalet #fysioterapi #osteopat #blogg #juli2016
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg