Behandlingsreiser dag nr.3 Fri og shopping

I dag skulle vi egentlig ha startet med behandlinger, men på grunn av avslutningen på Eid al-Fitr. I Tyrkia kalles dette Seker Bayram eller på norsk sukkerfest. Så dagen har gått med til litt shopping.

Jeg måtte en tur ned på et av kjøpesentrene, og denne gangen gikk turen til senteret som heter Agora. Grunnen til denne turen er at internettet er veldig ustabilt. Så i går brukte jeg min Iphone som ruter etter at jeg hadde lastet ned en datapakke i fra min operatør Talkmore. Trodde denne datapakken også ville funke i Tyrkia, men den gang ei. Her ble jeg belastet for pakken, og i tillegg for bruken. Så ble en dyr dag på nette i går. Men Tyrkia er i Europa, så denne datapakken burde også gjelde her. Så for å få lagt ut litt på bloggen trengte jeg bedre og med stabilt internett. Dette fant jeg hos en Turkcell forhandler hvor jeg var så heldig å møte en ekspeditør som kunne engelsk. Men i dette landet tar ting tid. Etter litt over en time i butikken kunne jeg spasere ut med en 4G miniruter i fra Huawei.

Fikk fantastisk god hjelp i butikken, og miniruteren ble satt opp, slik at den virket fra første stund. Men NB skal du gjøre det samme, er det viktig at du har med det passet ditt. Uten pass får du ikke noe internett.

Så nå har jeg stabilt og godt internett, slik at oppholdet blir helt topp.

Men det burde vært bedre internett på Balcova i 2016. Nettet har vært ustabilt siden min første tur, så her har de noe de enkelt kan fiske slik at pasientene fra Norge får et enda bedre opphold.

#mittlivmedas #bekhterev #behandlingsreiser #tyrkia #balcova #izmir #turkcell #4gnett #blogg #juli2016

4 kommentarer
    1. Så bra du fikk nett da:). Hvordan er det å være i Tyrkia om dagene, disse terror greiene synes jeg er litt skummelt:). Vi skal dit i august:)

    2. Det er flott og lese dine innlegg, må si jeg savner en tur. Men fikk avslag iår. Så forsatt godt opphold.

    3. Maren: Hei! Takker for kommentaren. Jeg har ikke opplevd noe problem vedr. terror. Er i en forstad til Tyrkias tredje største bye med det tyske konsulatet som nærmeste nabo. Men vet ikke hvor du skal

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg