Avreise til Izmir Balcova 4. juli 2016

Da var jeg så heldig at jeg fikk tur igjen. Som de foregående årene jeg har fått rur har jeg valgt å reise til Tyrkia. Dette gjør jeg selv om jeg på turen i 2014 ikke fikk mye behandling. Grunnen til dette var at legen her nede mente jeg hadde for høyt blodtrykk, så han satte meg på noen medisiner som kun ga meg bivirkninger og ikke noe lavere trykk.

Men når har jeg fått medisiner som virker, så er blodtrykket høyt nå er det fordi det er så mange vakre mennesker rundt meg.

På Gardermoen blir vi møtt av personellet fra reisebyrået som hjelper til meg å få bagasjen opp på båndet, så her har vi ikke noe å klage på. Flyet til Izmir som byen i Tyrkia heter skulle gå klokken 09.15 i dag tidlig. Men var dessverre 50 minutter forsinket opp i luften. Men det fine var at jeg traff flere kjente på flyplassen, så tiden fikk ben og gå på. Vi flyr med et flyselskap som heter JetTime. Det er besetning som er dansk, skulle gjerne hatt norsk besetning slik at de forstår hva vi sier. Men dette er sikkert et kostnadsspørsmål, men er jo lov å håpe at neste gang tilbudet skal ut på anbud, at det da blir tatt hensyn til dette.

Da vi endelig landet i Izmir, måtte vi vente på bussene som skulle føre oss til Balcova Termal Otel. Denne buss turen tar ca. 30 minutter. Ved ankomst blir vi møtt av sykepleiere som ønsker oss velkommen, får vi får nøkkel til rommet. Bagasjen blir fraktet til rommer av personellet, så selv om du skulle ha problemer med å frakte bagasjen vil ikke dette være noe problem.

Etter litt informasjon i matsalen, fikk vi en enkel lunsj. Før det var møte med sykepleieren som skal ha ansvar for oss. Det er 6 norske sykepleiere og en norsk sjefs sykepleier som til en hver til passer på oss. De jobber i turnus.

Resten av dagen går med til utpakking, samt at man må en tur på det nærmeste kjøpesenteret og handle inn det man ikke har tatt med seg fra Norge.

Det som er viktig er at de som har vært på tur før, hjelper de som er nye. Slik at disse får et best mulig opphold.

#mittlivmedas #bekhterev #sarkiodose #tyrkia #balcova #izmir #behandlingsreiser #rikshospitalet #blogg #juli2016

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg